Wojna z Irakiem będzie miała bardzo negatywne skutki dla branży lotniczej, która z mozołem wydostaje się z kryzysu spowodowanego zamachami terrorystycznymi z 11 września 2001 r. — uważa Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego (IATA). Ruch pasażerski wzrósł w 2002 r. o zaledwie 0,06 proc. w porównaniu z odnotowanym rok wcześniej. W porównaniu z 2000 r. spadł o 4 proc. Linie lotnicze obniżyły w 2002 r. zdolności przewozowe o 4,3 proc. Jedynym regionem, gdzie doszło do wyraźnej poprawy koniunktury, jest Azja. Ruch pasażerski w 2002 r. wzrósł tam o 5,8 proc., a liczba miejsc w samolotach średnio o 1,1 proc. Giovanni Bisignani, prezes IATA, powiedział, że wojna z Irakiem spowoduje spadek ruchu pasażerskiego o 15-20 proc. Jeśli udałoby się jej uniknąć, w 2003 r. wzrósłby o 6,4 proc. Szacunki oparto na danych nadesłanych przez 275 przewoźników.