Grzegorz Tomasiak
dyrektor IBM Polska
Oddział informatycznego giganta IBM Polska planuje zwiększenie udziałów w rynku Europy Środkowej i Wschodniej. Do 2006 roku poprzez inwestycje firma chce podnieść obroty w tej części świata o ponad miliard dolarów. Ekspansja na rynkach przyszłych członków UE zaczęła się już w 2002 roku, kiedy to IBM Polska przejął dział konsultingu PricewaterhouseCoopers, zwiększając zatrudnienie o 100 specjalistów.
— Wzmocnienie kadr firmy to przejaw lansowanego przez IBM nowoczesnego podejścia do technologii informatycznych i postrzegania ich jako ściśle połączonych z procesami biznesowymi. IBM proponuje kompletne rozwiązania biznesowe łączące aspekty ekonomiczne i technologiczne — komentuje Grzegorz Tomasiak, dyrektor IBM Polska.
IBM Polska spodziewa się też wzrostu nakładów na nowe technologie w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Firma uruchomiła niedawno globalny program Small & Medium Business Advantage. W ramach tej inicjatywy IBM chce zainwestować 500 mln USD w programy kreowania popytu w segmencie małych i średnich firm.




