IMS przejmie Audio Marketing

opublikowano: 31-03-2021, 15:40
aktualizacja: 31-03-2021, 17:06

Giełdowa spółka z branży marketingu sensorycznego zapłaci na start za rentowną firmę ponad 4 mln zł.

Notowana na GPW grupa IMS, zajmująca się m.in. marketingiem opartym na emisji muzyki, wyświetlaniu reklam na ekranach i doborze zapachów, poszerzy się o kolejny podmiot. Podpisała w środę umowę określającą ramowe warunki zakupu 100 proc. udziałów w spółce Audio Marketing (AM). Do obecnych 20 tys. lokalizacji abonamentowych dołączy jeszcze 6 tys., głównie średnio- i małopowierzchniowych punktów z branży FMCG.

„Przejęcie AM to bardzo istotny krok mający na celu konsolidację rynku marketingu sensorycznego w Polsce oraz wzmocnienie pozycji spółki jako lidera w Polsce” – podaje IMS.

Sfinalizowanie transakcji nastąpi do 1 lipca. IMS zapłaci 4,25 mln zł, częściowo lub w całości we własnych akcjach. Dopłaci jeszcze m.in. 1,55-6,5 mln zł, jeśli w ustalonym okresie między 2021 a 2022 r. AM wypracuje zysk netto na poziomie 0,75-1,75 mln zł.

AM uzyskał w 2020 r. 2,4 mln zł przychodów (+16,5 proc. r/r), 1,2 mln zł zysku EBITDA (+21,9 proc.) i 1 mln zł netto (+22,6 proc.). Natomiast IMS miało po trzech kwartałach 25,8 mln zł przychodów, 8 mln zł zysku EBITDA i 2,6 mln zł netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej – na każdym z tych poziomów zanotował kilkadziesiąt procent straty r/r. Konrad Grygo z Erste Securities, prognozuje wzrost spółki w 2023 r. odpowiednio do 65,3 mln zł, 18,6 mln zł i 9,3 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane