Indeksy spadają, ale Petrolinvest trzyma poziom

GRA
opublikowano: 2008-10-27 11:08

Po trudnym piątku, poniedziałkowa sesja wcale nie wygląda lepiej. WIG20 traci już 3,9 proc., a mWIG40 – 3 proc. Na spadkowym rynku na zero wychodzi Petrolinvest.

Tyko dobre informacje chronią przed spadkiem kursu Petrolinvestu (0 proc.), który dziś rano ogłosił, że planuje fuzję ze spółką wydobywczą działającą w Chinach. Partner ma też sfinansować prace poszukiwawcze w Kazachstanie.

Przed spadkami nie broni się też Midas (-1,5 proc.) Romana Karkosika. Spółka zależna funduszu – Centernet – pochwaliła się zawarciem umowy na zaprojektowanie sieci komórkowej. Dzięki niej będzie mógł rozbudować sieć (czyli stawiać stacje bazowe) i infrastrukturę potrzebną do obsługi połączeń.

3 proc. tracą też notowania innej spółki z imperium Romana Karkosik – Alchemii. Nie pomaga informacja o tym, że spółka znów wystartuje w przetargu na udziały w WRA i WRJ.

„Rzeczpospolita” przewiduje, że kryzys gospodarczy nie ominie branży meblarskiej. Cytowani specjaliści szacują, że w najbliższych miesiącach branża będzie miała kłopoty z płatnościami, a część firm upadnie. Swarzędz tarci dziś 10 proc., Forte tanieje o 0,5 proc., a Paged pozostaje bez zmian.

Na temat przyszłości Swarzędza spekuluje z kolei „Puls Biznesu”. Spółka ma nadzieję pozyskać inwestora, ale – zdaniem branży – będzie to trudne. Forte, Kler i Vox zapewniają, że nie interesuje ich oferta swarzędzkiej spółki. Black Red White odmawia odpowiedzi na to pytanie, co można różnie interpretować.

W „Pulsie Biznesu” ciekawy raport nt. wrażliwości branży kosmetycznej na kryzys gospodarczy. Z badań wynika, że w trudnych czasach brytyjskie konsumentki wolą ograniczyć wydatki na jedzenie niż na kosmetyki. Polscy przedstawiciele branży kosmetycznej oceniają, że zachowanie Polek może być inne. Kryzys może się odbić na wartości ich zakupów, ale nie na ilości. Giełdowa Kolastyna tanieje dziś o 2,1 proc.

„Dziennik” pisze o kolejnych cięciach zatrudnienia w światowym przemyśle motoryzacyjnym. Potężne redukcje przeprowadza amerykański Chrysler, a wkrótce mają dotknąć również General Motors. Nie lepiej jest w Europie, gdzie zwolnienia czekają pracowników Reanult i PSA Peugeot Citroen.