Inwestorzy wsparli „polskiego Hyperloopa”

opublikowano: 26-03-2019, 10:08

Hyper Poland jest bardzo bliski realizacji celu – na brytyjskiej platformie crowdfundingu udziałowego zebrał już niemal całą oczekiwaną pulę.

Technologiczny start-up zabiega o uwagę międzynarodowych inwestorów. Hyper Poland prowadzi zbiórkę funduszy na brytyjskiej platformie crowdfundingu udziałowego Seedrs. Potrzebuje 200 tys. EUR na dokończenie budowy demonstratora kolei magnetycznej w skali 1:5. 

Hyper Poland zbiera pieniądze na zminimalizowany demonstrator
kolei magnetycznej. Jeśli się uda, pokaże go światu jeszcze w tym roku.
Zobacz więcej

NOWA MACHINA:

Hyper Poland zbiera pieniądze na zminimalizowany demonstrator kolei magnetycznej. Jeśli się uda, pokaże go światu jeszcze w tym roku. Fot. ARC

Po tygodniu od rozpoczęcia zbiórki ma już na koncie 94 proc. wyznaczonej kwoty (stan na 26 marca 2019 r.). firma uzyskała wsparcie od inwestorów m.in. z Polski, Niemiec, Belgii, Francji i Wielkiej Brytanii. Obecny poziom zainteresowania projektem wróży inicjatywie sukces. Firma zdołała zebrać 160 tys. EUR już w pierwszych dwóch dniach.  

Hyper Poland od kilku lat prowadziła prace badawczo-rozwojowe nad szybką koleją magnetyczną, bazującą na promowanej przez Elona Muska idei Hyperloopa. Start-up z Polski nie ma jednak szans na rywalizację z projektem zakrojonym na tak wielką skalę, wspieranym ogromnymi pieniędzmi przez inwestorów z całego świata. Firma zdecydowała się więc na inną strategię - dochodzenia do celu małymi krokami. 

W pierwszej fazie proponuje dostosowanie obecnej infrastruktury kolejowej do nowych technologicznych rozwiązań. Modernizacja kolei i dostosowanie jej do pojazdów wykorzystujących lewitację magnetyczną pozwoliłaby nowym pociągom – według teoretycznych wyliczeń – na osiągnięcie prędkości do 300 km/h. Fundusze zebrane na Seedrs mają umożliwić spółce prezentację tego etapu projektu jeszcze w tym roku. Od jego powodzenia uzależnione będą prace nad dalszymi fazami.  

- Skracamy drogę do komercyjnego wdrożenia technologii Hyperloop’a. Budowa nowych korytarzy transportowych i całej próżniowej infrastruktury od zera wydaje się być obecnie mało realna z powodu ograniczeń prawnych oraz wysokich kosztów – zaznaczył Paweł Radziszewski, dyrektor ds. technologii Hyper Poland. 

Drugi etap planu Polaków zakłada, że do zmodernizowanej już trakcji kolejowej dobudowana zostanie dodatkowa pokrywa próżniowa, która umożliwi pociągom zwiększenie prędkości do 600 km/h. Idea specjalnych tuneli dla Hyperloopa stanowiłaby dopiero trzeci etap strategii. A nowy system próżniowy oznacza już możliwość podróżowania z prędkością 1200 km/h.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu