ITM Polska ma wkrótce podwoić liczbę sklepów

Marek Loos
03-09-2001, 00:00

ITM Polska ma wkrótce podwoić liczbę sklepów

Spółka ITM Polska, należąca do międzynarodowej Grupy Muszkieterów, która zrzesza właścicieli supermarketów działających pod szyldami Intermache i Bricomarche, planuje, że na koniec 2001 r. będzie miała 80 sklepów, czyli prawie dwa razy tyle, co na koniec ubiegłego roku. Wartość inwestycji związanych z wybudowaniem nowych marketów szacuje się na 195 mln zł.

ITM Polska z Koziegłów pod Poznaniem wchodząca w skład międzynarodowej Grupy Muszkieterów zamierza do końca 2001 r. zwiększyć w Polsce o 39 liczbę marketów Intermarche — działających w branży spożywczej, i Bricomarche — oferującej artykuły do domu i ogrodu. Na koniec 2000 r. na rynku funkcjonowało 41 sklepów grupy. Wartość inwestycji planowanych na cały 2001 rok inwestycji szacowana jest na 195 mln zł — budowa jednego sklepu kosztuje blisko 5 mln zł.

— Właścicielami marketów Intermarche i Bricomarche są niezależni polscy przedsiębiorcy — mówi Zbigniew Kuś, członek zarządu ITM Polska.

By przystąpić do grupy, przedsiębiorca musi dysponować kapitałem 350 tys. zł. W zdobyciu kredytu na resztę kwoty brakującej do uruchomienia sklepu pomaga ITM Polska.

Baza pod Częstochową

Według Zbigniewa Kusia, rozrastająca się sieć sklepów wymaga sprawnego zaopatrzenia, które na razie jest prowadzone z jednego, centralnego magazynu ITM zlokalizowanego w Koziegłowach pod Poznaniem.

— Przy planowanych na koniec 2001 r. 80 sklepach powstaje konieczność budowy drugiego magazynu. Powstanie on koło Częstochowy — mówi Zbigniew Kuś.

Obecnie trwają przygotowania do rozpoczęcia tej inwestycji. Są one na etapie załatwiania pozwolenia na budowę. Jej wartość szacuje się na 50 mln zł.

— Jeszcze nie zapadła decyzja, czy rozpoczniemy budowę jesienią 2001 r. czy też wiosną 2002 r. — mówi Zbigniew Kuś.

ITM Polska chce, by nowa baza rozpoczęła zaopatrywanie sklepów sieci położonych w południowej Polsce jesienią 2002 r. Do tego czasu mają powstać magazyny o łącznej powierzchni około 20 tys. mkw. W miarę rozwoju sieci sklepów na południu Polski, baza będzie powiększana do rozmiarów magazynów (40 tys. mkw.) położonych na terenie centrali firmy w Koziegłowach.

Intermarche w Polsce

Grupa Muszkieterów jest obecna w Polsce od 1991 r. Pierwsze sklepy Intermarche powstały w 1997 r. Artykuły w nich sprzedawane prawie w 100 proc. pochodzą od rodzimych producentów.

Sklepy Intermarche oferują 6,5 tys. produktów spożywczych.

— Poszukujemy małych i średnich producentów żywności. Docelowo dajemy im szansę zaopatrywania sklepów Intermarche w ich produkty nie tylko w Polsce — mówi Zbigniew Kuś.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Loos

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / ITM Polska ma wkrótce podwoić liczbę sklepów