Jakością wywalczyła klientów

Anna Sabat
opublikowano: 11-12-2006, 00:00

Choć ma dwanaście lat, jest silna i samodzielna. W krótkim czasie zdołała przeskoczyć siostrzane i równie konkurencyjne firmy z Podkarpacia.

Tak można scharakteryzować rzeszowski Tabak — najbardziej dynamiczną spółkę Podkarpacia. Sieci delikatesowe to segment rynku dotychczas dość słabo zagospodarowany, nisza, którą jednak dostrzegł i bardzo skutecznie wypełnił rzeszowski Tabak. Ten sektor handlu stał się na tyle istotny i chłonny, że w niedługim czasie firma rozrosła się do ośmiu placówek oraz trzykrotnie zwiększyła zatrudnienie.

Początki frmy związane są z Krosnem, gdzie w roku 1994 rozpoczęła działalność. Siedem lat później zarząd firmy podjął decyzję o przeniesieniu siedziby do Rzeszowa, tam też uruchomiono pierwszy supermarket Tabaku. O zmianie lokalizacji przesadziło centralne położenie miasta na terenie, na którym firma zamierza prowadzić ekspansję.

Obecnie Tabak ma osiem sklepów. Najwięcej, pięć, w Rzeszowie, a pozostałe trzy w Stalowej Woli, Mielcu i Tarnobrzegu.

Firma zajmuje się sprzedażą artykułów spożywczo-przemysłowych w wyspecjalizowanych sklepach, nazwanych Delikatesy Frac, które stały się alternatywą dla drogich i średnio zaopatrzonych sklepików lokalnych oraz marketów, do których trzeba by dojeżdżać. Sklepy mają charakter samoobsługowy. Wyróżnia je szersza oraz bardziej ekskluzywna oferta oraz większa dbałość o wystrój. Są one wprawdzie niewielkie, ale dobrze zorganizowane i wyposażone. Ceny zaś mają trochę niższe niż w porównywalnych sklepach. Asortyment jest na tyle bogaty, aby spełnić oczekiwania każdego klienta. Produkty, których głównymi dostawcami są m.in. Danone, Bakoma, Wedel, Hortex, bronią się jakością oraz różnorodnością.

Firma zamierza uruchomić prawie dwieście sklepów w odległości nie większej niż 100 km od Rzeszowa. Zaopatrywać je będzie m.in. nowo otwarty magazyn centralny, który powstał z myślą o obecnych, jak i przyszłych potrzebach sklepów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Sabat

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy