Japoński Rakuten wsparł Azimo

MEW
opublikowano: 05-05-2016, 10:30

Japoński gigant e-commerce był inwestorem wiodącym w kolejnej rundzie finansowania fintechowej spółki z portfela MCI. Pomoże jej w ekspansji azjatyckiej

Sylwester Janik
Zobacz więcej

Sylwester Janik Marek Wiśniewski

Azimo, spółka zajmująca się transferami pieniężnymi z portfela MCI.TechVentures, zakończyła kolejną rundę finansowania w wysokości 15 mln USD. Inwestorem wiodącym był Rakuten Fintech Fund, założony przez największy japoński e-commerce.

- Azimo zbudowało bardzo silną pozycję na europejskim rynku  transferów pieniężnych online, w tym transferów do Polski i rozpoczyna szerszą ekspansję w krajach azjatyckich, gdzie współpraca z Rakuten będzie dawała spółce unikalną przewagę - dodał Sylwester Janik, partner zarządzający funduszem MCI.TechVentures w grupie Private Equity Managers.

W rundzie finansowania  uczestniczyli również obecni inwestorzy spółki  - fundusz MCI.TechVentures oraz eVentures, Frog Capital, Greycroft i Accion.

Rakuten Fintech Fund ma 100 mln USD na przejęcia firm z sektora fintech. To element strategii rozwoju japońskiego Rakuten, który jest jedną z największych spółek technologicznych na świecie. Firma o kapitalizacji rynkowej 15,8 mld USD konkuruje z amerykańskim Amazonem, choć oczywiście najsilniejsza jest na rynkach azjatyckich.

Azimo, założona w 2012 roku, odróżnia się od większych fintechowych przedsięwzięć typu  TransferWise czy WorldRemit grupą docelową – koncentruje się na transferach międzynarodowych dla migrantów ekonomicznych. Na razie skupiło się na 70 milionach migrantów mieszkających w Europie, oferuje usługę transferów pieniężnych do ponad 190 państw w 80 różnych walutach. Teraz chce rozwinąć transfery na rynku azjatyckim, na którym jest już obecne – ponad 30 proc. przekazów pieniężnych jest wysyłane do odbiorców w tym regionie. Dzięki nowej rundzie finansowania, spółka będzie mogła zaproponować również usługę wysyłki z państw azjatyckich.

 - Rakuten jako właściciel spółki Viber, mającej 230 milionów aktywnych użytkowników, jest także znaczącym graczem na rynku komunikatorów i mediów społecznościowych. Współpraca z Rakuten przyśpieszy naszą ekspansję w Azji, oraz pozwoli nam na głębszą integracje naszej usługi w mediach społecznościowych, co jest jednym z naszych celów strategicznych - powiedział Michael Kent, prezes oraz założyciel Azimo.

Obecnie, 3/4 transakcji w Azji odbywa się w formie tradycyjnej, tj. fizycznie w oddziałach banków lub firm specjalizujących się w przekazach pieniężnych, przy czym koszt realizacji takiej usługi stanowi często 5-8 proc. wartości transakcji. Koszt usługi transferu w Azimo, realizowanego bezpośrednio poprzez aplikację mobilną jest znacząco niższy i wynosi ok. 2 proc.

Jak pisze spółka w komunikacie, Azja to rynek o ogromnym potencjale dla transferów pieniężnych oferowanych przez Azimo: 7 z 10 krajów świata o najwyższej wartości przesyłanych do nich środków to właśnie państwa azjatyckie, a 60 milionów obywateli tych krajów mieszkających za granicą przesyła rocznie 250 miliardów USD. Azja jest regionem o bardzo szybkiej adopcji nowych technologii – przejawiająca się np. jednym z najwyższych wskaźników nasycenia smartfonami na mieszkańca.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu