Jeden kierowca, kilka aut

Scania prowadzi testy półautonomicznych przejazdów. Na żywym organizmie.

Scania, jako kolejny producent aut ciężarowych, dołączyła do ogólnoeuropejskiego konsorcjum Ensemble, do którego należą już DAF, Daimler, Iveco, MAN i Volvo oraz instytuty badawcze. Jego celem jest promocja i wdrożenie tzw. zintegrowanych konwojów (ang. platooning).

Teraz Scania ogłasza swoje zaangażowanie w kolejny projekt związany z platooningiem. Firma podpisała z fińskim przewoźnikiem, spółką Ahola Transport, porozumienie dotyczące realizacji testów zintegrowanych konwojów na drogach publicznych.

Na mocy umowy konwoje złożone z trzech lub więcej pojazdów Scania zostaną wykorzystane przez Ahola Transport na fińskich autostradach. Podczas testów w każdym pojeździe będzie obecny kierowca, jednak za prowadzenie konwoju odpowiedzialna będzie tylko osoba znajdująca się w pierwszym pojeździe. Pozostałe pojazdy będą za nim podążać samodzielnie. Przejazdy tego typu są klasyfikowane jako jazda półautonomiczna.

Umowa z Ahola Transport stanowi ważny krok w kierunku zastosowania zintegrowanych konwojów w praktyce. Do upowszechnienia tego typu przewozów konieczne jest uzyskanie akceptacji innych użytkowników dróg oraz odpowiednie rozwiązania prawne. Dlatego też testy konwojów w zwykłym ruchu drogowym przy zmiennej pogodzie są bardzo ważne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Jeden kierowca, kilka aut