Jesteśmy coraz lepiej poinformowani

DI, NBP
opublikowano: 03-07-2009, 00:00

W porównaniu do lat poprzednich wyraźnie poprawiła się wiedza Polaków na temat euro.

W porównaniu do lat poprzednich wyraźnie poprawiła się wiedza Polaków na temat euro.

30 proc. Polaków uważa, że wie stosunkowo dużo o nowej walucie — wynika z ankiety przeprowadzonej przez GfK Polonia na zlecenie Business Centre Club, w ramach projektu ProEuro. Pod koniec 2007 r. odsetek ten wynosił zaledwie 2 proc. respondentów. Dwie trzecie z nas z nas chce jak najszybciej wiedzieć, jaki będzie kurs wymiany, w jaki sposób euro zostanie wprowadzone w naszym kraju, a także jak wyglądać będą nowe banknoty i monety.

Społeczeństwo jest przekonane o nieuchronności zastąpienia złotego przez euro i chce być dobrze poinformowane, szczególnie o praktycznych stronach używania nowej waluty — twierdzą autorzy badania. Coraz lepsze wiedza — ich zdaniem — nie usuwa jednak wątpliwości. Wielu uczestników sondażu BCC obawia się takich konsekwencji wprowadzenia nowej waluty, jak np. zaokrąglanie cen w górę, trudności z przyzwyczajeniem się do nowej waluty czy pogorszenie sytuacji materialnej rodzin.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, NBP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu