Kandydat jest pamiętliwy

Co druga osoba zmienia nastawienie do produktów lub usług firmy po złych wrażeniach z rekrutacji.

Coraz więcej aspektów działalności firm wpływa na ich wizerunek i wyniki. Polskie firmy zaczynają odkrywać, że niebagatelna rolę odgrywa w tym rekrutacja, a dokładnie doświadczenia z niej kandydata (candidate experience). Jak wynika z drugiej edycji badania Candidate Experience, przeprowadzonego przez Pracuj.pl i eRecruitment Solutions, zdecydowana większość (85 proc.) z 640 przepytanych osób zajmujących się naborem pracowników w firmach zdaje sobie sprawę z tego, że wrażenia kandydatów z rekrutacji wpływają na ich opinię o produktach i usługach. I słusznie, bo potwierdza to 46 proc. z 3415 rekrutowanych.

Duża część pracodawców (65 proc.) twierdzi, że dba o relacje z kandydatami. Jednak podobnie jak w poprzednim badaniu okazało się, że 7 na 10 firm nie utrzymuje żadnego kontaktu z kandydatami, którzy nie przeszli do ostatniego etapu rekrutacji. Tylko niecałą jedna  trzecia wysyła informację o przebiegu rekrutacji do wszystkich kandydatów.

Podobny odsetek badanych przedsiębiorstw kontaktuje się tylko z osobami docierającymi do ostatniego etapu rekrutacji (35 proc.) lub z zapraszanymi na rozmowę kwalifikacyjną (33 proc.). Według ponad połowy (57 proc.) ankietowanych kandydatów firmy nie dbają o relacje z rekrutowanymi.

Jest nieco lepiej niż w poprzedniej edycji, kiedy takie zdanie podzielało 68 proc. badanych, ale nadal 23 proc. kandydatów w ogóle nie jest informowanych o przebiegu rekrutacji, a 55 proc. o tym, dlaczego nie zostali przyjęci do pracy i co mogliby poprawić, aby starać się o stanowisko w przyszłości.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rafał Fabisiak

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Kandydat jest pamiętliwy