Kandydat w centrum uwagi

KOMENTARZ PARTNERA STRATEGICZNEGO: TOMASZ ŚLĘZAK, wiceprezes Work Service’u
opublikowano: 22-06-2016, 22:00

Od wielu miesięcy doświadczamy w Polsce rynku kandydata. Jego przyczyną jest dobra koniunktura gospodarcza, która przekłada się na ogromny popyt na pracowników. Obecnie mamy za sobą najlepszą wiosnę na rynku pracy od 25 lat, która zaowocowała stopą bezrobocia wynoszącą 9,5 proc., a prognozy wskazują na dalsze obniżanie tych poziomów. Efektem tych zjawisk są rosnące trudności w pozyskiwaniu pracowników. O tym zjawisku mówi już co trzecia firma. To powoduje również zmianę podejścia pracodawców do procesów rekrutacyjnych i większe skupienie się nad inwestycjami w kapitał ludzki. Dziś to kandydaci są w centrum uwagi, przez co zyskali silniejszą pozycję na rynku pracy. W wielu branżach i regionach kraju to oni dyktują warunki. Dlatego w ramach konkursu „Siła Przyciągania” chcieliśmy skupić się na dobrych praktykach, jakie stosują dziś polscy przedsiębiorcy, aby przyciągać pracowników.

Już co trzecia firma sygnalizuje trudności w pozyskiwaniu pracowników.

Zależy nam na tym, aby nie był to kolejny konkurs wyróżniający wyłącznie kampanie employer brandingowe, ale platforma do wskazywania unikalnych rozwiązań rekrutacyjnych, wdrożeniowych i nastawionych na utrzymanie pracowników w firmie. Szukamy przedstawicieli małych, średnich i dużych przedsiębiorców, którzy zrozumieli, że rozwój ich biznesu jest możliwy tylko dzięki najlepszym kadrom. Chcemy wyłonić ambasadorów nowego rynku pracy, którzy najlepiej odnaleźli się w zmieniających się realiach, a także wdrożyli efektywne mechanizmy z zakresu HR. Ich przykłady mogą stać się wzorem i inspiracją dla pozostałych uczestników rynku. Bo przyszłość, bez zaangażowania pracodawców i dobrych narzędzi skierowanych do kandydatów, nie istnieje.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KOMENTARZ PARTNERA STRATEGICZNEGO: TOMASZ ŚLĘZAK, wiceprezes Work Service’u

Polecane