Klienci TFI odczują przecenę CD Projektu

opublikowano: 14-11-2017, 22:00

Większość rodzimych funduszy akcji ma portfele wypchane akcjami taniejącego producenta gier.

Jedno z mniej znanych praw Murphy’ego brzmi „wszystko wali się naraz”. Jak ulał pasuje to do sytuacji, w której znalazła się większość funduszy akcji małych i średnich spółek, którym już zaszkodził głęboki spadek notowań indeksu sWIG80 (14,4 proc. w 5 miesięcy). Dwie ostatnie sesje zakończyły się dramatyczną przeceną notowań CD Projektu, niedawnego pupila inwestorów, którego walory w dwie sesje potaniały prawie o 20 proc. Jeśli kurs wyraźnie nie odbije, krach za chwilę odczują klienci funduszy inwestycyjnych, które niemal bez wyjątku posiadają akcje producenta gier. W wielu przypadkach (biorąc pod uwagę najświeższe sprawozdania ze składu portfela na dzień 30 czerwca 2017 r.) jest to ich zdecydowanie największa pozycja. W portfelu funduszy Skarbiec Małych i Średnich Spółek, lidera rankingu „PB” w grupie funduszy MiŚ, akcje CD Projektu miały 9,3-procentowy udział. W Investor TOP25 Małych Spółek — 7,5 proc., a po 4-6 proc. w kilku innych funduszachz czołowej dziesiątki naszego zestawienia. Nie jest to niespodzianką, bo „wiedźmińskie” akcje mają obecnie około 10-procentowy udział w mWIG40, a wzrost kursu w ostatnich miesiącach przyczynił się do tego, że pozycja siłą rzeczy urosła. Widoczne jest to też w funduszach akcji o uniwersalnej strategii, gdzie udział na poziomie co najmniej 3 proc. nie był niczym szczególnym. W portfelach funduszy z czołówki rankingu „PB” akcji CD Projektu próżno szukać jedynie w rozwiązaniach z oferty Opera TFI. Piotr Święci, zarządzający akcjami w towarzystwie, przyznaje, że zysk z inwestycji w producenta gier (i inne spółki z branży) zrealizował już jakiś czas temu.

— Uważam, że akcje CD Projektu od pewnego czasu — co najmniej od połowy roku, a w szczególności od wrześniowej fali wzrostowej — były zdecydowanie przewartościowane. Nie kwestionuję jakości produktów spółki, których sam zresztą jestem użytkownikiem, ale mam natomiast świadomość sporego ryzyka związanego z cyklem developmentu nowych tytułów — eskalacja kosztów, opóźnienia itp. Konsekwencje takich potknięć widać obecnie na przykładzie „Cyberpunka” — mówi Piotr Święcik.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane