Komunikacja uszyta na miarę

MK
02-10-2009, 14:21

Kampania edukacyjna powinna być zróżnicowana, tak jak zróżnicowane jest polskie społeczeństwo.

Inne informacje o euro ważne są dla pracownika, inne — dla przedsiębiorcy, a jeszcze inne — dla emeryta czy rencisty. Psycholog społeczny Grzegorz Ludwiński twierdzi, że stosunkowo niewielu ludzi pyta o wpływ nowej waluty na gospodarkę, na PKB czy na inflację.

— Powyższe kwestie, tak istotne dla ekonomistów i polityków, dla zwykłych zjadaczy chleba są mało ciekawą abstrakcją — tłumaczy specjalista. — Za godne uwagi ludzie uważają natomiast konkrety bliskie ich życia. Chcą wiedzieć, jak wprowadzenie euro przełoży się na ich zarobki czy na możliwość pozyskania kredytu hipotecznego.

Sprawą numer jeden dla statystycznego Kowalskiego są jednak ceny. Dlatego szczególnie dużo czasu trzeba poświęcić na spokojne tłumaczenie Polakom, że po wprowadzeniu euro wcale nie będzie w Polsce drożej. Tego typu obaw nie żywią biznesmeni. Sen z oczu spędza im za to proces przygotowania firmy do posługiwania się wspólną walutą.

— Przedsiębiorcy dopytują, co trzeba będzie zmienić w systemach IT i w księgowości oraz ile ich to będzie kosztować — zauważa ekonomista Marek Zuber. — Chcą też znać zasady przyjmowania i wydawania gotówki w okresie obowiązywania podwójnych cen.

Andrzej Ulanowski, producent dywaników samochodowych z Trójmiasta, aspektami technicznymi się nie przejmuje. Jak mówi, od rozwiązywania tego rodzaju problemów ma specjalistów zewnętrznych — informatyków i finansistów. Ważne dla niego jest przede wszystkim to, czy po wejściu Polski do strefy euro nie zaszkodzi mu konkurencja z UE. I czy jest sens myśleć o eksporcie.

— Na szczęście to, co czytam i słyszę na temat euro, bardzo mnie uspokaja — podkreśla Ulanowski. — Bez dostępu do analiz ekonomicznych, takich jak raport NBP czy artykuły w prasie biznesowej, z pewnością drżałbym o swoją przyszłość.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Komunikacja uszyta na miarę