Konsultant Home.pl zajść może daleko

Puls Biznesu, Materiał partnera: SIŁA PRZYCIĄGANIA
opublikowano: 23-04-2018, 22:00

Od doradcy klienta do programisty — polski lider hostingu nie gasi ambicji swoich pracowników

Uczelnie wyższe i szkoły programowania nie są w stanie zapewnić odpowiedniej liczby ekspertów od nowych technologii. Według danych GUS pracę w IT podejmuje 20 tys. osób rocznie, ale na polskim rynku ciągle brakuje 50 tys. programistów. Rozrywani są np. specjaliści od języków Java, C++, HTML, Python czy .NET. Bezpardonowa wojna o talenty zmotywowała zarząd i dział HR firmy Home.pl do poszukiwania oryginalnych pomysłów na pozyskanie i zatrzymanie personelu. Jednym z nich jest program „Bilet do rozwoju”, w ramach którego pracownicy działu obsługi klienta bezpłatnie zdobywają nowe kompetencje i zawody. Do wyboru mają cztery ścieżki: administracja systemami Linux, programowanie front-end, programowanie PHP i sprzedaż B2B. Każdy kurs składa się z trzech etapów: podstawowego, średnio zaawansowanego i zaawansowanego. Prowadzone przez fachowców zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu. Zakończenie pierwszej edycji programu planowane jest na koniec 2019 r.

POZA SCHEMATEM:Nie chcemy być sztywną korporacją. Dla nas liczą się ludzie — mówi Anna Miśko, kierownik zespołu HR w Home.pl.
Zobacz więcej

POZA SCHEMATEM:Nie chcemy być sztywną korporacją. Dla nas liczą się ludzie — mówi Anna Miśko, kierownik zespołu HR w Home.pl. Fot. Marek Wiśniewski

Szkolenia bez zobowiązań

Przedsięwzięcie nie uszło uwadze jurorów konkursu „Siła przyciągania” organizowanego przez redakcję „Pulsu Biznesu” razem z partnerami: Grupą Work Service, PwC i Orange Polska. Do lidera usług hostingowych i największegorejestratora domen w Polsce powędrowała nagroda główna w kategorii Budowanie zaangażowania i lojalności pracowników. Podczas gali laureatów Anna Miśko, kierownik zespołu HR w Home.pl, przyznała, że sektor IT i call center narażone są na odejścia pracowników. By pozyskać i zatrzymać konsultantów, spółka dała im możliwości rozwoju, o których pracownicy innych przedsiębiorstw mogą tylko marzyć. Teledoradcy są twarzą i głosem firmy, poza tym pracują w dużym stresie — podkreśla ekspertka — dlatego żaden benefit nie będzie wystarczającym podziękowaniem za ich trud.

— Zastanawialiśmy się w firmie, jak sprawić, żeby konsultanci traktowali pracę u nas jak przygodę życia. Zaproponowaliśmy im udział w trzyletnim szkoleniu, po którym mogą zostać programistami. Absolwenci programu nie będą musieli przyjmować nowego stanowiska oferowanego im przez firmę. Nie będziemy mieli nikomu za złe, jeśli ze zdobytą wiedzą zdecyduje się pójść do innej firmy — mówiła Anna Miśko.

Teraz marketing i grafika

Pierwsza edycja „Biletu do rozwoju” adresowana była do konsultantów Home. pl. Obecna jest skierowana do wszystkich pracowników firmy. Program został rozszerzony o kolejne kursy, m.in. z grafiki komputerowej i marketingu.

— Home.pl znany jest z profesjonalizmu, zaawansowanych technologii i najwyższego poziomu usług. Pozytywny wizerunek zewnętrzny powinien być spójny z tym, co pracownicy myślą o swojej firmie. Dlatego od employer brandingu nie ma ucieczki — uważa Anna Miśko. Home.pl działa na rynku od 1997 r. Zatrudnia ponad 250 osób i jest jednym z największych dostawców usług internetowych dla małych i średnich przedsiębiorstw w Europie Środkowo- -Wschodniej. Z jego usług korzysta ponad 2 mln klientów. Obsługuje ponad milion domen i 150 tys. wirtualnych kont serwerowych, a także 8 tys. sklepów internetowych. Oferuje użytkownikom wsparcie merytoryczne i techniczne w trybie 24/7. Zarząd zaznacza, że mimo rozrostu spółki nie chce, by stała się ona typową korporacją — ponad sztywne relacje stawia rodzinną atmosferę i partnerskie relacje.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Puls Biznesu, Materiał partnera: SIŁA PRZYCIĄGANIA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Konsultant Home.pl zajść może daleko