Kooperacja da produkty sieciowe

Dorota Zawiślińska
opublikowano: 01-07-2018, 22:00

Mali i średni gracze, którzy wspólnie z innymi firmami chcą wprowadzać na rynek innowacje, będą mogli powalczyć o kolejne dotacje.

Ogłoszony pod koniec 2017 r. harmonogram programu Polska Wschodnia (POPW) nie przewidywał w tym roku grantów na nowatorskie produkty sieciowe. Ze względu na małe zainteresowanie firm dotacjami z poddziałania 1.3.2 POPW, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) obniżyła w ubiegłym roku wymogi konkursu. Według przedsiębiorców, były one trudne do spełnienia. PARP ogłosi kolejny nabór w III kw. W puli jest 300 mln zł.

— Czym są innowacyjne produkty sieciowe? Funkcjonują pod jedną marką, ale różnią się od siebie i są oferowane przez kilka firm — mówi Adam Hamryszczak, wiceminister inwestycji i rozwoju.

W szranki o dotacje będą mogły stanąć konsorcja złożone z co najmniej trzech firm MŚP. Nie muszą być zarejestrowane w makroregionie Polski Wschodniej. Natomiast inwestycję — na którą otrzymają dotację — muszą zrealizować w jednym z pięciu województw: lubelskim, podkarpackim, podlaskim, świętokrzyskim lub warmińsko- mazurskim. Beneficjentem poddziałania 1.3.2 jest m.in. konsorcjum, w skład którego wchodzi: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Royal Star Krzysztof Pawełek, Instytut Badań Technicznych i Transferu Innowacji Przemysłowych, Cyziówka Jan Cyzio Ośrodek Szkoleniowo–Wypoczynkowy i F.H.U.P Royal Star Plus. Otrzymany ostatnio grant w wysokości 10,5 mln zł przeznaczą na stworzenie Europejskiego Centrum Symulatorów Lotniczych.

— Branża lotnicza jest wizytówką Polski Wschodniej, a zwłaszcza Podkarpacia. Ogromnym atutem całego makroregionu są jego walory turystyczne. Innowacyjne produkty sieciowe nie tylko zwiększają potencjał sektora czasu wolnego, ale dają impuls kolejnym inwestorom do lokowania kapitału we wschodniej części kraju — podkreśla Adam Hamryszczak. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Kooperacja da produkty sieciowe