„Trudno na tym etapie szacować, ile doładnie wyniosłaby waga debiutanta w WIG20, ale z pewnością byłby to jeden z najcięższych komponentów w koszyku tego indeksu. Oznaczałoby to, że skład sektorowy WIG20 nagle przesunąłby się zdecydowanie w kierunku e-commerce oraz ogólnie szeroko pojętych technologii i »nowej ekonomii«. Flagowy indeks zbliżyłby się pod tym względem nie tylko do benchmarku rynków wschodzących (gdzie chiński potentat e-commerce Alibaba Group ma obecnie prawie 8 proc. udziału), ale nawet amerykańskiego S&P 500 (Amazon z wagą niespełna 5 proc.)” — uważa Tomasz Hońdo.
Do plusów tych zmian ekspert zalicza możliwy długofalowy wzrost zainteresowania GPW ze strony kapitału zagranicznego i krajowych inwestorów indywidualnych oraz zmiana profilu portfela indeksu na bardziej wzrostowy (z większym udziałem spółek o szybko rosnącej sprzedaży i zyskach). Minusem byłoby natomiast podbicie wskaźników, bo Allegro charakteryzują relatywnie wysokie parametry, takie jak cena/zysk, cena/wartość księgowa i EV/EBITDA.
44-53 mld zł - na tyle wyceniają Allegro doradcy spółki, wynika z informacji dziennika „The Financial Times”.