Kurs Woodpeckera w dół po wynikach

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2024-02-12 15:46

Dane o miesięcznych powtarzalnych przychodach za styczeń zaniepokoiły inwestorów. Spółka pracuje, żeby pobudzić sprzedaż i niebawem oczekuje efektów tych działań.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Kurs Woodpeckera, notowanego na NewConnect twórcy aplikacji automatyzującej procesy komunikacji biznesowej, wyraźnie spada na poniedziałkowej sesji. Momentami przecena sięgała ponad 9 proc.

Przed sesją spółka podała informację o szacunkowej wartości miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR). Wyniosły w styczniu 486 tys. USD wobec 498,2 tys. w grudniu 2023 r. Okazały się też o 5,27 proc. niższe w ujęciu r/r.

Spółka informuje, że w ostatnim czasie pozyskiwała mniej klientów i uważa, że była to kwestia związana z trudniejszym otoczeniem ekonomicznym w szczególności dla mniejszych amerykańskich firm, dla których głównie pracuje. Widzi jednak pozytywne zjawiska.

– W styczniu pozyskaliśmy więcej klientów i zanotowaliśmy mniejszy odsetek rezygnacji z produktów. Dodatkowo zdecydowanie zintensyfikowaliśmy działania marketingowe, co zauważalne jest również w statystykach triali i w ruchu na stronie. Również w styczniu wystartował produkt Video AI, wcześniej występujący pod roboczą nazwą Scale – mówi Małgorzata Sikora, członkini zarządu Woodpeckera.

Informuje, że spółka intensywnie pracuje nad tym, aby pobudzić wzrost MRR poprzez zmiany cennika i dostosowanie go do potrzeb użytkowników.

– Jest to trudny i czasochłonny proces, który się przesunął, dlatego pierwsze efekty powinny być widoczne w odczytach za marzec – mówi przedstawicielka Woodpeckera.

Twierdzi, że zgodnie z planem idzie rozwój portfolio produktów. Wyjątkiem jest Prospects, którego wersja Beta wystartowała pod koniec stycznia.