Czytasz dzięki

Kwietniowe tąpnięcie w Marriott International

opublikowano: 11-05-2020, 16:01

Marriott International jedna z największych sieci hotelarskich na świecie odnotowała drastyczny spadek popytu na świadczone przez amerykańską firmę usługi.

Przychody na dostępny pokój, wskaźnik obłożenia i cen, spadły w kwietniu aż o 90 proc. co jest wynikiem wybuchu pandemii koronawirusa, która doprowadziła do zamknięcia gospodarek oraz zamknięcia granic i wprowadzeniem ograniczeń w transporcie i przemieszczaniu się ludzi.

Zobacz więcej

Hotel Marriott w Warszawie

Firma odnotowała w pierwszym kwartale skorygowany zysk na akcję w wysokości zaledwie 26 centów na akcję podczas gdy mediana oczekiwań analityków zakładała wartość rzędu 80 centów. 

Kwiecień mógł być najgorszym miesiącem w historii spółki. Około jedna czwarta z 7300 hoteli Marriott pozostaje zamknięta. 

Firma podkreśla, że zauważa pewne oznaki ożywienia jej biznesu w Wielkich Chinach. Obłożenie hoteli w regionie w kwietniu wzrosło do 25 proc. w porównaniu z mniej niż 10 proc. w lutym. 

b960cf00-66b9-11ea-bc55-0242ac130003
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane