Lektury

Marek Matusiak
01-06-2000, 00:00

LEKTURY

Ważny wybór

Wybór właściwej agencji reklamowej stanowi dla wielu przedsiębiorców ogromny problem. Wielokrotnie łatwiej jest dokonać wyboru agencji kreatywnej — na kreacji „zna się” każdy — niż zajmującej się planowaniem i zakupem przestrzeni reklamowej w mediach. Dlatego na Zachodzie powołuje się w firmach specjalne stanowisko, obsadzone przez osobę z „branży reklamowej”, tzn. posiadającej doświadczenie wyniesione z pracy w dziale mediów agencji reklamowej. Taki media manager potrafi na bieżąco, w trakcie prezentacji, ocenić propozycje domu mediowego.

Zatrudnienie doświadczonych osób jako ekspertów w dziedzinie mediów jest najbardziej efektywnym posunięciem ze strony przedsiębiorcy. Skróci się dzięki temu żmudny proces wyboru domu mediowego, a w późniejszej pracy z agencją budżety reklamowe zostaną wykorzystane właściwie. W Polsce, niestety, stanowisko media managera istnieje tylko w kilku międzynarodowych koncernach, które zdecydowały się je stworzyć ze względu na ogromne budżety reklamowe.

Dla większości przedsiębiorców dobra agencja to taka, która ma duże zniżki w mediach. Niestety, wysokie zniżki nie zawsze decydują o profesjonalnej obsłudze i efektywności przeprowadzanych kampanii reklamowych.

„Gazeta BCC”

Inna reklama

Zgodnie z nowymi zapisami ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w ramach reklamy można będzie porównywać wyroby, ich ceny i użytkowe przeznaczenie. Zachowując dobre obyczaje można podkreślać zalety oferowanego wyrobu i niedostatki wyrobu kontrahenta.

Od pewnego zresztą czasu tego rodzaju praktykę można zauważyć w prospektach reklamowych dużych sieci handlowych, zwłaszcza w okresach wzmożonych zakupów. Zgodnie z nowymi uregulowaniami, reklama porównawcza nie będzie sprzeczna z dobrymi obyczajami, o ile reklamujący nie będzie wprowadzał klienta w błąd, będzie rzetelnie informował o zaletach towaru reklamowanego i wadach konkurencyjnego, porównywać będzie typowe cechy towarów i ich ceny, nie będzie natomiast dyskredytował wyrobów konkurencyjnych i stosował podobnych znaków graficznych prowadzących do zmylenia klienta.

Te wszystkie zasady są oczywiste, a jednak niejednokrotnie dochodzi na rynku do prób wprowadzenia klienta w błąd poprzez posługiwanie się znakami bliskimi, mylącymi informacjami, zachętami do kupna reklamowanego wyrobu, przeciwstawiając go bez uzasadnienia produktowi konkurencyjnemu. Cierpi na tym głównie klient podejmujący fałszywą i niekorzystną dla siebie decyzję, lub oczekujący, iż zakupiony produkt ma cechy, których wcale nie posiada.

Nieuczciwa konkurencja będzie karana. I to nie tylko na wniosek zainteresowanego, ale także prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów.

„Detal Dzisiaj”

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Matusiak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu