Booster Zabrze ma łączyć przestrzeń usługowo-logistyczną z biurową. Kompleks o powierzchni 111 tys. m kw., oferujący też tereny zielone i miejsca ogólnodostępne, wybuduje na działce w centrum miasta LemonTree we współpracy z firmą Commercecon jako generalnym wykonawcą.
— Deweloper przedstawił ciekawy projekt inwestycji, która wpisuje się w nowoczesny obraz Śląska, promując innowacje i zrównoważony rozwój. Liczymy, że przyciągnie kolejnych inwestorów do naszego regionu, a także będzie służyć mieszkańcom Zabrza na lata — mówi Małgorzata Mańka-Szulik, prezydent Zabrza.
W kompleksie mają być zastosowane technologie zmniejszające negatywny wpływ na środowisko, a całość zaprojektowana z myślą o komforcie i wellbeingu pracowników. Część ogólnodostępna z terenami zielonymi to ukłon w stronę lokalnej społeczności.
— To przestrzeń, która łączy zaawansowane technologicznie rozwiązania z myślą o ochronie środowiska naturalnego, ale też tworząca idealne warunki dla biznesu, uprawiania sportu czy relaksu — mówi Bartłomiej Krawiecki, prezes i współzałożyciel LemonTree.
Oprócz niego współzałożycielami firmy są Maciej Krawiecki, dyrektor operacyjny, i Łukasz Jachna, CIO. Wszyscy trzej byli wcześniej przez wiele lat związani z takimi firmami jak 7R, Panattoni, Cushman & Wakefield, Colliers.
Booster Zabrze to już kolejna inwestycja LemonTree. Magazynowo-przemysłowy deweloper działa na rynku dopiero od 2022 r., a w 2023 oddał już do użytkowania projekty w Mysłowicach (51,5 tys. m kw.) i we Wrocławiu (11 tys. m kw.). W Warszawie realizuje projekt biznesowego parku miejskiego na Targówku (32 tys. m kw.), a także budynek biurowo-laboratoryjny (24,6 tys. m kw.) przy lotnisku Chopina. W Mysłowicach powstaje kolejny budynek dla najemców z sektora nowych technologii (10 tys. m kw.). W przygotowaniu oprócz kompleksu Booster Zabrze jest również projekt miejski w Szczecinie mający około 30 tys. m kw.
W segmencie magazynowo-przemysłowym pojawił się nowy gracz z doświadczonym zespołem – ludźmi od lat działającymi na rynku nieruchomości komercyjnych. Start nowej firmy następuje w trudnej sytuacji: fundamenty rynku są dobre, ale pozyskanie najemców i możliwości uzyskania atrakcyjnego finansowania pozostają wyzwaniem. Projekt w Zabrzu oceniam jako świetny wybór. Lokalizacja w połowie drogi między Gliwicami a Katowicami, przy ważnej dla Śląska drodze DTŚ, jest atrakcyjna komunikacyjnie dla potencjalnych najemców. Z drugiej strony Górny Śląsk to jeden z najbardziej konkurencyjnych regionów. Od lat są tu aktywni znani deweloperzy: Panattoni, Hillwood, CTP, MDC2 i wielu innych. Niemniej z perspektywy najemców pojawienie się nowego gracza na rynku to zawsze okazja do uzyskania bardziej atrakcyjnych stawek i lepszych zachęt. Efekty strategii komercjalizacji poznamy już wkrótce.