Linie lotnicze nauczyły się zarabiać

Rynek lotniczy na świecie urósł w ubiegłym roku o 6,6 proc., czyli więcej niż PKB.

W tym roku 3,7 mld osób, czyli ponad połowa globalnej populacji, poleci samolotem. Większość linii lotniczych poprawiła rentowność do średnio 8 proc. i zapowiada wyższe dywidendy oraz zwiększenie floty. — Linie lotnicze zrobiły to, co wcześniej telekomy: zmieniły statyczny model biznesowy, zrozumiały, że potrzebna jest ciągła ewolucja. Dlatego nie powinno dziwić, że zrestrukturyzowany trzy lata temu LOT znów musi to zrobić — mówi Michał Mazur, partner w PwC. Polski przewoźnik potrzebuje pieniędzy na inwestycje we flotę i nowe technologie. Za 2015 r. mógł mieć 250 mln zł straty netto. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Linie lotnicze nauczyły się zarabiać