LOT Catering wchodzi

Kozmana Magdalena
25-02-1999, 00:00

LOT Catering wchodzi

w mrożonki

LOT Catering, spółka zajmująca się dostawą gotowych potraw na pokłady samolotów, próbuje dorobić, oferując swoje produkty w sklepach. W 1998 roku sprzedaż gotowych posiłków na pozalotniczym wzrosła dwukrotnie.

LOT Catering, krajowy monopolista w dostawach posiłków dla linii lotniczych, nie zamierza poprzestać na obsłudze własnych minibarów, restauracji i stołówek zakładowych. Ostatnio produkty tej spółki pojawiły się także w supermarketach.

— Przygotowane przez nas gotowe zamrożone dania klienci mogą już kupić w sieciach Globi, Billa i Leclerc. Niedawno podpisaliśmy także umowę z Auchan. Prowadzimy negocjacje także z innymi sieciami sklepów — mówi Joanna Potocka-Pollo, rzecznik prasowy firmy.

Rozwojowe przyziemienie

LOT Catering jest spółką w 100 proc. należącą do PLL LOT. Jeśli chodzi o dostawę gotowych dań na pokłady samolotów, firma nie ma na polskim rynku konkurencji. Z jej usług, oprócz LOT, korzysta 14 innych przewoźników. LOT Catering poszukuje jednak od kilku lat innych odbiorców i rozszerza swoją działalność naziemną. W ubiegłym roku sprzedaż posiłków firmy na rynku pozalotniczym wzrosła dwukrotnie.

— Chcielibyśmy otworzyć własną restaurację. Mamy już sklep firmowy, barki, prowadzimy żywienie zbiorowe w zakładach pracy i obsługę bankietów. Nadal jednak 80 proc. naszej działalności stanowi catering lotniczy — mówi Jolanta Walewska, kierownik działu marketingu firmy.

O wyjściu poza rynek lotniczy pomyślano w spółce wówczas, gdy okazało się, że wykorzystuje ona swoje zdolności produkcyjne mniej więcej w połowie (sprzedaje około 12 tys. posiłków dziennie, a mogłaby dwa razy tyle).

Spóźniony start

LOT Catering zbyt późno zaczął oferować firmom prowadzenie żywienia zbiorowego. Okazuje się, że na tym rynku zadomowiły się już dwie francuskie firmy — So-dexho i Eurest. Z kolei posiłki na specjalne zamówienie (bankiety, konferencje) oferują wszystkie duże hotele. Usługi door to door, czyli rozwożenie gotowych przekąsek w biurowcach, są natomiast coraz mniej opłacalne.

Magdalena Kozmana

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kozmana Magdalena

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / LOT Catering wchodzi