Mało Fiata w reklamie… Fiata

ŁO
opublikowano: 24-11-2010, 18:34

Fiat chce przekonać Amerykanów, że mała "pięćsetka" to nowy styl życia. Uda się?

Przekonać rozkochanych w krążownikach szos Amerykanów do kupna takiego maleństwa graniczy z cudem.

Fiat na cud woli nie czekać i razem z Chryslerem wprowadzi model 500 kampanią reklamową, w której jak donosi „The Wall Street Journal”, zdjęć samego samochodu będzie niewiele.

Szalone? Niekoniecznie. Fiat zamierza sprzedawać nie tylko swoje maleństwo, ale przede wszystkim nowy styl życia. Jakim sposobem przekonają Amerykanów?

- Ten samochód jest wyrazem ich indywidualizmu. To jest ikona. Dlaczego ludzie kupują iPady iPhone’y? – odpowiedział ostatnio szef Fiata Sergio Marchionne.

Pierwszą transzę „pięćsetek” sprzedano w 12 godzin. Koncern zaproponował klientom kupno aut z tzw. Prima Edizione, czyli puli pierwszych pięciuset egzemplarzy w USA.

Fiat powraca za ocean 25 lat po zakończeniu niezbyt udanej przygody z amerykańskim rynkiem. Zatrudnia artystów do kampanii reklamowej i przekonuje, że mały samochodzik jest motoryzacyjnym odpowiednikiem iPhone’a. Brakuje tylko Steve'a Jobsa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane