Mamy się na kim wzorować

DI, NBP
opublikowano: 02-10-2009, 14:19

Psychologia mówi o kolektywnym odruchu obronnym przed tym, co nieznane i nowe. Zapewne tym należy tłumaczyć nieufność wielu Polaków wobec euro. Jak przełamać ich obawy i wątpliwości? Poprzez kampanię informacyjną — prawdziwą, rzetelną i obiektywną. To znaczy taką, która akcentuje nie tylko korzyści, ale także koszty związane ze zmianą waluty. Która nie lęka się dyskusji i trudnych pytań. Która daleka jest od ideologii i  propagandy.

Pamiętacie styczeń 2002 roku, gdy euro weszło do obiegu? W ciągu kilku tygodni nowy pieniądz znalazł się w portfelach 300 milionów osób. Wymiana przebiegła sprawniej, niż mogli się spodziewać nawet najbardziej entuzjastyczni zwolennicy wspólnej waluty. Z początkiem 2007 roku tę samą lekcję przerabiali Słoweńcy, a dziewięć miesięcy temu nasi sąsiedzi z południa, Słowacy. Również u nich operacja zakończyła się pełnym sukcesem. Bo poprzedzała ją szeroka akcja edukacyjna.

Dziś niektórzy szukają oryginalnych metod informowania społeczeństwa o euro. Trudno odmówić im kreatywności i zaangażowania. Ale czy nie lepiej skorzystać z doświadczeń państw, które nową walutą posługują się od dawna?

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, NBP

Polecane