Marketing w nowoczesnym wydaniu

  • Materiał partnera
opublikowano: 18-02-2021, 18:34
aktualizacja: 19-02-2021, 10:04

Influencer marketing w bezpiecznym wydaniu. Jak wrocławska agencja w ciągu kilku lat stała się jedną z największych w Polsce.

Od 2019 roku agencja GetHero jest częścią międzynarodowego koncernu medialnego Webedia, a jej głównym obszarem działalności jest influencer marketing, łączący świat marki ze światami twórców internetowych treści. Dzięki swoim oryginalnym pomysłom, pasji i najnowszym narzędziom marketingowym, GetHero stało się jedną z najszybciej rozwijających się agencji influencer marketingu na polskim rynku, a dzięki sukcesom finansowym zostało wyróżnione w tegorocznej edycji Gazel Biznesu.

Doświadczenie i nowe metody

GetHero dzięki swojej relacji z Webedia ma dostęp do trendów marketingowych, narzędzi oraz badań z całego świata. Gwarantuje to niespotykany na polskim rynku poziom wiedzy i kompetencji, a także umożliwia prowadzenie kampanii dla polskich klientów na wielu rynkach zagranicznych.

Dzięki naszym narzędziom firmy mogą dotrzeć do konsumentów za pośrednictwem osób, które na swoich profilach mają kilkaset czy kilka tysięcy obserwujących - mówi Tobiasz Wybraniec, prezes GetHero (z prawej). Alicja Stefaniak, dyrektor zarządzający, dodaje, że spółka dba, by marki były pewne wyniku działań influencer marketingowych. Na zdjęciu w towarzyszy im Paweł Kowalczyk, wiceprezes spółki.

Agencja ma w swoim portfolio różne produkty z obszaru influencer marketingu. W ostatnim czasie wprowadziła na rynek polski dwie platformy: Sampleo i Talent Web Academy. Umożliwiają one firmom zwiększenie zaangażowania klientów poprzez partycypację w promowaniu produktów za pośrednictwem nano i mikro influencerów, posiadających mniejsze ilości obserwujących, jednak równie dobrze wpływających na konwersję do zakupu i wskaźniki sprzedażowe marek.

Ostatnią inicjatywą agencji jest „Projekt Start”, którego zadaniem ma być przyciąganie jeszcze niezrzeszonych influencerów pod skrzydła GetHero. Dzięki niemu nowi twórcy będą mieli szansę wziąć udział w profesjonalnych kampaniach marketingowych i rozwijać swoje kanały na YouTubie, TikTok oraz Instagramie, a pracownicy agencji zadbają o właściwy rozwój i wsparcie w tworzeniu treści online.

– Wzrost aktywności w social mediach w czasie pandemii przełożył się na większe zainteresowanie marek nie tylko znanymi influencerami, lecz również tymi mniejszymi. Polacy spędzają więcej czasu nie tylko na profilach swoich ulubionych twórców, ale także na profilach rodziny czy znajomych. Nie uszło to naszej uwadze i zrozumieliśmy, że jest to obszar, który warto eksplorować. Dzięki wprowadzonym przez nas narzędziom firmy mogą dotrzeć do konsumentów za pośrednictwem osób, które posiadają kilkaset czy kilka tysięcy obserwujących – głównie osoby bliższe czy znajomych – tak na temat nowych projektów mówi Tobiasz Wybraniec, prezes GetHero.

GetHero jest również odpowiedzialne za jedno z największych wydarzeń influencerskich w Polsce – MeetUp. W 2019 r. w Krakowie zebrało się ponad 20 tys. uczestników i 250 youtuberów, tiktokerów oraz instagramerów. W ubiegłym roku restrykcje związane z pandemią niestety uniemożliwiły zorganizowanie tego eventu, ale agencja zapowiada, że wróci do pomysłu jak tylko zniesione zostaną obostrzenia.

Influencer marketing w praktyce

GetHero co roku opracowuje niezależny raport TikTok, który może pomóc przedsiębiorcom w lepszym zrozumieniu, jak działa ta platforma i jakie możliwości marketingowe oferuje. Odpowiada na wiele ważnych pytań – kim jest statystyczny użytkownik, w jaki sposób korzysta z tej platformy czy jaki wpływ na promocję marki ma content umieszczony na TikToku. Z raportu wynika, że zaufanie do twórców internetowych przekłada się również na sprzedaż produktów marek, z którymi współpracują. Tego typu zestawienie na pewno jest bardzo pomocne dla wielu firm w momencie konstruowania swoich kanałów promocji w internecie.

Ogromnym zainteresowaniem cieszą się także organizowane przez agencję cykle szkoleń webinarowych GetHero Academy i InfluTalk. Podczas nich specjaliści dzielą się swoją wiedzą na temat marketingu internetowego. Uczestnicy mają również okazję do rozmowy z influencerami współpracującymi z GetHero, którzy opowiadają o swoich doświadczeniach w pracy z największymi markami w Polsce.

Agencja działa na praktycznie wszystkich najważniejszych platformach contentowych w Polsce. Jej klienci mogą liczyć na wsparcie przy tworzeniu contentu na Instagramie, YouTubie, TikToku oraz Twitchu. Dzięki temu kampanie reklamowe przez nią realizowane mogą mieć znacząco większy zasięg. GetHero używa również nowoczesnych narzędzi analitycznych, które umożliwiają odpowiednie targetowanie contentu, tak by dana forma promocji była najbardziej skuteczna.

GetHero obsługuje najbardziej wpływowych influencerów w Polsce, m.in. Friza, Wersow, Trombę pozostałych członków Ekipy, oraz Reziego czy kanał Miłośnicy 4 Kółek. Łącznie w ramach MCNu należącego do agencji zrzeszonych jest ponad 160 twórców.

– Każdy z naszych twórców przechodzi przez weryfikację, czy jego treści są bezpieczne dla marki, czy widownia została zbudowana organicznie oraz czy osobowościowo pasuje do naszej organizacji. Szczycimy się tym, że chcą z nami pracować najwięksi influencerzy oraz marki na rynku. Dlatego tak bardzo dbamy o bezpieczeństwo zarówno ich, jak i ich widowni. Chcemy, by marki były absolutnie pewne wyniku, kiedy oddają nam swoje budżety do zaplanowania w obszarze influencer marketingu – twierdzi Alicja Stefaniak, dyrektor zarządzający GetHero.

Do klientów GetHero należą największe światowe i polskie marki. Do ostatnich realizacji należą m.in. Xbox X-Fest, promocja nowego smartfonu LG Velvet, kampania z okazji Dnia Singla dla AliExpress czy niedawna akcja dla firmy InPost świętującej powstanie 10 tyś. paczkomatów w Polsce.

– Cieszy mnie bardzo efekt, z jakim zrealizowaliśmy Xbox X-Fest promujący usługi i sprzęt Microsoft Gamepass i Xbox. Wykraczał on poza standardowy obszar influencer marketingu, dlatego że wymagał on od nas dużych nakładów produkcyjnych i postawieniu od zera studia nagraniowego, z którego mogłyby się odbywać relacje. Po MeetUpie był to kolejny duży projekt, który angażował nas nie tylko w obszarze komunikacji z wykorzystaniem influencerów, ale także klasycznej produkcji wideo eventu. Udało się i postanowiliśmy włączyć ten element na stałe do naszej oferty – mówi Tobiasz Wybraniec.

Dużym sukcesem firmy była również wspomniana wyżej kampania dla InPostu z okazji postawienia 10 tys. paczkomatów w Polsce. W aktywacje było zaangażowanych wielu znanych influencerów, np. Poczciwy Krzychu, Magda Bereda czy Gimper. Przez tydzień internauci mogli brać udział w różnych konkursach i wygrywać upominki związane ze swoimi ulubionymi twórcami. Miłym akcentem w tej kampanii była akcja charytatywna, w ramach której InPost przekazał najnowsze konsole Xbox Series X i grę Just Dance 2021 kilkunastu domom dziecka.

Kryzys nie taki straszny

COVID-19 na pewno miał ogromny wpływ na większość sektorów gospodarki. GetHero uniknęło jednak najgorszego i mimo panującej na rynku sytuacji zwiększyło w 2020 r. przychód o 5 mln zł w porównaniu do poprzedniego roku. Miało to również przełożenie na zatrudnienie w firmie. Dzięki dobrym wynikom finansowym i ciągłemu rozwojowi agencja mogła stworzyć nowe etaty. Rozszerzono działy produkcyjny, handlowy i komunikacyjny, a agencja jako jedna z nielicznych nie przeprowadziła żadnych redukcji.

Innym sukcesem z zakresu personalnego było mianowanie Marka Myślickiego, dyrektora ds. strategicznych partnerstw z GetHero – na szefa grupy roboczej „Influencer Marketing” w strukturach IAB Polska. Zespół ten ma za zadanie stworzenie słownika pojęć, standaryzację pomiaru efektywności i segmentację influencerów w Polsce. Ma to pomóc reklamodawcom w lepszym zrozumieniu influencer marketingu i pokazaniu im, jakie możliwości daje ta forma promocji.

Z optymizmem w przyszłość

GetHero to na pewno jedna z najlepiej prosperujących agencji influencer marketingu w Polsce. Pokazują to zarówno znakomite wyniki finansowe, jak i zaufanie, jakim została obdarzona przez takie marki jak Microsoft, Maxpex, LG, InPost czy Żabka. Od początku powstania GetHero cieszy się stabilnym wzrostem i nieustannie wspina się na szczyt rankingu najlepszych agencji w Polsce. Jest to możliwie dzięki przemyślanym decyzjom dotyczącym podejmowania współpracy z influencerami, odpowiednim wykorzystywaniu nowoczesnych narzędzi analitycznych, a także pasji jej pracowników do pracy w marketingu internetowym. Firmy, które decydują się na współpracę z GetHero, mogą mieć pewność, że zostaną w nowoczesny i przyjemny sposób wprowadzone w świat cyfrowej społeczności.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane