McDonald’s nie boi się kryzysu

Wiktor Szczepaniak
24-02-2009, 07:10

Słynna sieć restauracji szybkiej obsługi nie tylko nie zaciska pasa z powodu kryzysu, lecz zapowiada przyspieszenie ekspansji.

Choć w polskich firmach powszechny jest dziś  pesymizm, to nie brak na szczęście podmiotów, które nie tylko nie wstrzymują rozwoju, ale wręcz myślą o jego przyspieszeniu. Do najbardziej optymistycznych firm w sektorze handlu i usług należy McDonald’s Polska.

- Mimo symptomów ogólnego spowolnienia gospodarczego, polskiej sieci McDonald’s cały czas przybywa klientów. Świadczą o tym wyniki finansowe. Przychody firmy McDonald’s Polska, prowadzącej 2/3 z  222 działających w Polsce lokali McDonald’s (pozostałe to obiekty franczyzowe), wzrosły w 2008 r. o 15 proc. do 883 mln zł, wobec 769 mln rok wcześniej. Nasza firma zdecydowanie zwiększa też zyski. W 2008 r. wypracowała 80 mln zł zysku netto, o 34 proc. więcej niż w 2007 r. (60 mln) – chwali się Piotr Jucha, dyrektor generalny McDonald’s Polska.

Jaki jest przepis na sukces? Czy gastronomiczna sieć będzie się powiększać? Jak sobie radzą na rynku inne sieci? Czytaj we wtorkowym Pulsie Biznesu.  

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / McDonald’s nie boi się kryzysu