Mercator wybuduje nową fabrykę

opublikowano: 20-01-2021, 08:39
aktualizacja: 20-01-2021, 08:59

Zarejestrowana w Tajlandii spółka Mercatora Medical - MMT - wybuduje fabrykę rękawic nitrylowych.

"Ciągle pracujemy nad szczegółami strategii. Część jej elementów jest już gotowa, więc bardzo szybko - licząc od teraz - będziemy o nich informować rynek" - tak we wtorek Wiesław Żyznowski, prezes i główny akcjonariusz Mercatora Medical, odpowiadał podczas telekonferencji z inwestorami na pytania o postępy prac nad nową strategią spółki. Zaledwie kilkanaście godzin później poinformowano, że zarząd Mercatora podjął decyzję o budowie nowej fabryki rękawic w Tajlandii. Budżet inwestycji to 156 mln zł.

"Projekt przewiduje budowę w bezpośrednim sąsiedztwie istniejących zakładów produkcyjnych należących do Mercator Medical Thailand nowego zakładu produkcyjnego o mocach produkcyjnych ok. 65 mln sztuk rękawic industrialnych miesięcznie. Emitent zakłada, że nowa fabryka uzyska pełną zdolność produkcyjną w pierwszym półroczu 2022 r." - głosi komunikat.

Budowa ma być sfinansowana ze środków własnych, czyli z zysków, które Mercator osiąga dzięki pandemicznemu popytowi na rękawice. W czwartym kwartale według szacunkowych wyników Mercator miał 654,1 mln zł przychodów - o 374 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku oraz o 10,5 proc. więcej niż w trzecim kwartale. Na poziomie EBITDA spółka zarobiła w tym okresie 413,6 mln zł (wzrost o 5,8 proc. w stosunku do trzeciego kwartału), a na poziomie netto - 369,7 mln zł (o 3,9 proc. więcej niż w poprzednim kwartale). W całym 2020 r. spółka według wstępnych danych zarobiła na czysto 0,95 mld zł.

Mercator w latach 2016-2018 kosztem 119 mln zł postawił w Tajlandii fabrykę rękawic nitrylowych obok działającego już wcześniej zakładu produkcyjnego, wykorzystującego kauczuk naturalny. Łączne moce produkcyjne spółki to obecnie około 250 mln sztuk rękawic miesięcznie - cienkich medycznych i grubszych (oraz droższych) industrialnych.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane