MG wjeżdża nad Wisłę [AKTUALIZACJA]

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2023-11-29 20:00

Kolejna chińska marka ogłosiła oficjalny debiut w Polsce. Tym razem jest to MG Motor.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • ile będą w Polsce kosztować modele MG
  • gdzie będzie można je kupić
  • jakie modele będą sprzedawane w Polsce
  • jaką popularnością cieszą się auta MG w Europie
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Zgodnie z zapowiedziami z września 2023 r. należąca do chińskiego koncernu SAIC marka MG Motor ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży samochodów w Polsce. Nadwiślańską karierę MG rozpocznie trzema modelami. Pierwszy nazywa się HS i jest dużym (ponad 4,5 m długości) rodzinnym SUV-em. Drugi — ZS — to nieco mniejszy kompaktowy crossover. Trzeci to najnowsze dziecko producenta — elektryczny kompakt MG4 (bezpośrednia konkurencja dla np. volkswagena ID.3). Samochody będą dostępne jeszcze w tym roku w trzech warszawskich salonach — po jednym z Grupy Bemo, Grupy PGD oraz Grupy PTH oraz w salonie Grupy Krotoski w Nadarzynie. W przyszłym roku do sieci sprzedaży MG mają zostać włączone punkty sprzedaży w kolejnych miastach.

Warto podkreślić, że MG odnosi spore sukcesy na Starym Kontynencie. W pierwszej połowie 2023 r. marka dostarczyła klientom prawie 104,3 tys. aut, o ponad 128 proc. więcej niż rok wcześniej. MG jest oferowane na niemal wszystkich europejskich rynkach z wybraną ofertą samochodów elektrycznych, benzynowych i hybryd plug-in w zależności od lokalnych wymagań. Obecnie MG jest najbardziej popularną w Europie chińską marką. W ciągu minionego roku jej udział w europejskim rynku nowych aut podwoił się, sięgając 1,6 proc. W rankingach sprzedaży wyprzedza m.in. takie marki jak Mazda, MINI czy Suzuki.

Z danych JATO wynika, że tylko w sierpniu 2023 r. elektryczny MG4 zajął szóste miejsce w rankingu sprzedaży aut z napędem akumulatorowym w Europie, a MG Motor 21. w klasyfikacji generalnej wszystkich marek ze sprzedażą w wysokości 14,9 tys. (+ 169 proc. r/r). Największym dla MG europejskim rynkiem jest Wielka Brytania. Pomagają w tym zapewne brytyjskie korzenie marki. Po bankructwie w 2006 r. brytyjskiej MG Rover Group właścicielem marki został chiński koncern SAIC Motor. Na europejskich rynkach MG oferuje pięć modeli. Za sukces marki odpowiada przede wszystkim elektryczny MG4. Kilka miesięcy temu media informowały, że chiński producent szykuje się do budowy w Wielkiej Brytanii lub innym europejskim kraju montowni tych samochodów.

Ceny MG ZS będą w Polsce startować z poziomu 79,8 tys. zł. Za większy model HS trzeba będzie zapłacić od 103,8 tys. zł. Elektrycznego MG4 wyceniono na 125,2 tys. zł (wersja o mocy 170 KM i baterią 51 kWh). Ceny 204-konnej wersji z akumulatorem 64kWh startują od 141,9 tys. zł. W ofercie znajdzie się też wersja o mocy 244 KM (od 165,9 tys, zł) oraz sportowa odmiana XPOWER, dysponująca mocą 435KM (od 169,9 tys, zł). Obie posiadają akumulator 77kWh.

Do 2025 r oferta marki w Europie, w tym w Polsce, ma zostać wzbogacona o dziesięć nowych modeli od segmentu B po samochód sportowy, całkowicie elektryczny samochód sportowy – pierwszy na świecie dostępny komercyjnie dwuosobowy kabriolet o napędzie elektrycznym.

MG nie będzie pierwszą w Polsce marką należącą do chińskiego koncernu motoryzacyjnego. Chińskich producentów reprezentują tu już bowiem takie marki jak: LEVC, Maxus, Seres czy Skywell Kilka miesięcy temu firma Inter Cars została dystrybutorem na Polskę aut użytkowych BYD. Na początku 2024 r. do pierwszych polskich klientów mają trafić auta marki Omoda. Jeden z prywatnych importerów zapowiedział wejście na polski rynek z marką NIO. Na 11 grudnia zapowiedziano natomiast premierę marki BAIC, a Auto Fus Group uruchomił właśnie sprzedaż jednego modelu luksusowej chińskiej marki Voyah. Na razie chińskie auta nie cieszą się w Polsce zbytnią popularnością. Od stycznia do końca października zarejestrowano niespełna 200 różnych nowych modeli marek z Chin.