Millenialsi zmienią mundial

ŁO
opublikowano: 13-06-2018, 09:15
aktualizacja: 13-06-2018, 09:19

Młodzi kibice zatopią się w materiałach umieszczanych w popularnych serwisach społecznościowych.

Telewizyjne analizy nie wystarczają młodszym pokoleniom kibiców piłkarskich, którzy przeżywają mundial grając w gry wideo i obserwując konta piłkarzy na Instagramie. „Financial Times” zastanawia się, w jaki sposób millenialsi zmienią największą piłkarską imprezę na świecie.  

Zobacz więcej

Neymar w otoczeniu fanów

REUTERS/Ricardo Moraes / FORUM

- Łączna światowa widownia telewizyjna podczas turnieju sięgnie 10,8 mld osób, czyli o 14 proc. więcej niż podczas mundialu w Brazylii w 2014 r. - prognozuje Kevin Alavy, dyrektor zarządzający Futures Sport.  

Turniej odbędzie się w Rosji, a zatem więcej meczów rozegranych zostanie w odpowiedniejszych porach dla kibiców z Europy i Azji. Mundial w większości krajów jest dostępny w niekodowanej telewizji.  

Dziennik „Financial Times” zauważa jednak, że prognozy Futures Sport nie uwzględniają transmisji online, które są coraz popularniejsze szczególnie w grupie młodszych kibiców. Millenialsi, czyli osoby w wieku 18-35 lat uwielbiają swoje smartfony.  

- Dla wielu młodszych fanów mecz może odbywać się na jednym z kilku ekranów, które będą monitorować jednocześnie - mówi Tom Tirwall, prezes firmy medialnej Copa90.  

W trzecim kwartale poprzedniego roku materiały związane z piłką nożną miały 2,9 mld wyświetleń na Instagramie, co oznacza wzrost o ponad 900 proc. w ciągu dwóch lat.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Millenialsi zmienią mundial