Mobilna elektrownia

opublikowano: 23-07-2015, 22:00

Toyota wraz z Hino Motors testuje w Tokio autobus na wodorowe ogniwa paliwowe. Chce go wprowadzić na rynek w 2016 r.

Celem prowadzonych w Tokio testów jest sprawdzenie praktycznych zalet wykorzystywania autobusów na ogniwa paliwowe w wielkim mieście. W grudniu 2014 r. Toyota rozpoczęła sprzedaż pierwszego na świecie seryjnego samochodu na wodorowe ogniwa paliwowe — Toyoty Mirai.

Miesiąc później autobus na wodorowe ogniwa paliwowe produkcji Toyoty i Hino Motors rozpoczął pracę w systemie komunikacji miejskiej w Toyota City. Teraz trwają ostatnie przygotowania do wprowadzenia nowego modelu do oferty komercyjnej. Zanim to nastąpi, Toyota chce sprawdzić nowy pojazd w warunkach wielkomiejskich. Zbierze także od mieszkańców i władz miasta opinie o autobusie.

Testy mają również na celu zwiększenie wiedzy użytkowników komunikacji miejskiej o możliwościach autobusów na wodorowe ogniwa paliwowe. Testy obejmą również wykorzystywanie systemu ogniw paliwowych miejskich autobusów do zaopatrywania w energię elektryczną centrów ewakuacji ludności organizowanych w szkołach i ośrodkach kultury w razie klęski żywiołowej. Jeden autobus może zaopatrywać budynek w energię przez pięć dni przy zużyciu 50 kWh dziennie.

Autobus napędzany jest energią elektryczną, która powstaje w reakcji wodoru i tlenu. Wodór jest przechowywany w specjalnych zbiornikach, zaś tlen pobierany z powietrza. Tankowanie autobusu trwa 10 minut i zapewnia zasięg 150 km. Autobus wyposażony jest w dwa zestawy ogniw paliwowych i dwa silniki elektryczne oraz osiem wysokociśnieniowych zbiorników wodoru.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu