Monnari przymierza się do ekspansji za granicą

Magdalena Laskowska
opublikowano: 22-04-2008, 00:00

Spółka otworzy testowy sklep w Rosji. Jeśli koncept „trzy marki w jednym” się sprawdzi, tak będzie rozwijać sieć za granicą.

Spółka otworzy testowy sklep w Rosji. Jeśli koncept „trzy marki w jednym” się sprawdzi, tak będzie rozwijać sieć za granicą.

Łódzka grupa, która prowadzi 184 salony, trzech marek odzieżowych (Monnari, Molton i Pabia) i jednej obuwniczej (Tamaris), ma pomysł na rozwój u wschodnich sąsiadów. Wkrótce w Rosji pojawi się testowy megastore, w którym będą dostępne ubrania wszystkich tekstylnych marek Monnari.

— Jeśli ten koncept się sprawdzi, to w taki sposób będziemy rozwijać sieć za granicą. To duża oszczędność kosztów, bo wynajem większej powierzchni jest dużo tańszy od pojedynczych, małych sklepów — wyjaśnia Katarzyna Latek, wiceprezes spółki.

Monnari ma już jeden salon w Rosji i dwa w Niemczech. Intensywną ekspansję zagraniczną cała grupa planuje na lata 2009-11. Chce otwierać wówczas sklepy w Rosji, na Ukrainie i w Rumunii.

— Tam dopiero zaczynają powstawać centra handlowe. Dla nas jest to szansa, by od początku zaistnieć na tych rynkach — mówi wiceprezes.

W Polsce spółka skupi się na rozwoju dwóch, dotąd drugoplanowych, brandów: Pabii i Moltona. Działa już po 30 sklepów tych marek, ale zarząd chce do końca roku podwoić tę liczbę. Nadal lokomotywą wzrostu będzie Monnari, której sieć ma 132 salony, w tym roku ma przybyć kilkanaście.

— Chcemy jednak, by nasze pozostałe odzieżowe odnogi z czasem stały się samodzielne — zaznacza Katarzyna Latek.

Tegoroczne inwestycje pochłoną 60-70 mln zł, ich realizacja będzie możliwa dzięki kredytom. Wcześniej zarząd myślał o emisji akcji, ale ze względu na słabą koniunkturę poczeka z tym na lepsze czasy.

Parę dni temu na rynku pojawiły się pogłoski, że LPP po przejęciu odzieżowego Artmana ma ochotę m.in. na Monnari.

— Nie dostaliśmy propozycji od tej spółki i na razie nie jesteśmy podmiotem do przejęcia — informuje Katarzyna Latek.

Spółka nie chce być kupiona, bo sama planuje konsolidację branży poprzez akwizycje.

Docelowo chce zarządzać sześcioma odzieżowymi i obuwniczymi markami. Niewykluczone, że do co najmniej jednej transakcji dojdzie w tym roku. Na zamknięciu wczorajszej sesji za akcję Monnari po 0,35-procentowym wzroście płacono 28,6 zł.

Monnari liczy na duże wzrosty

152,5 mln zł Tyle przychodów ze sprzedaży...

16,2 mln zł ...i tyle zysku netto miała spółka na koniec 2007 r.

50 proc. Na taki wzrost obrotów i zysku liczy zarząd spółki na koniec tego roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu