MultiSport wyrusza na południe

opublikowano: 26-04-2018, 22:00

Benefit Systems przekroczył próg 1 mln kart. W tym roku ruszy w Chorwacji, a w planie ma Grecję.

Za bycie fit trzeba zapłacić wysoką cenę. 20 kwietnia na walnym zgromadzeniu Benefit Systems, operatora programu MultiSport, przegłosowano prywatną emisję akcji bez prawa poboru. Spółka ma sprzedać ponadto część posiadanych akcji własnych. Celem jest pozyskanie około 300 mln zł, m.in. na rozwój flagowego programu za granicą.

Zobacz więcej

Fot. Fotolia

— Kapitał pozwoli nam na finansowanie inwestycji w perspektywie trzech do pięciu lat. Przeznaczymy go przede wszystkim na rozwój na rynkach zagranicznych i inwestycje w infrastrukturę klubów fitness. Te inwestycje zapewnią nam długoterminowe korzyści — nie chodzi tylko o zdobycie klientów, ale o to, by mieć jakościową, odpowiadającą na ich potrzeby ofertę, która utrzyma ich w wieloletniej perspektywie — mówi Izabela Walczewska-Schneyder, członek zarządu i szefowa finansów Benefit Systems.

W I kw. Benefit Systems miał prawie 285 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 28,1 proc. r/r). Rynki zagraniczne przyniosły 42,4 mln zł, co oznacza wzrost o 144 proc.

— Jesteśmy już rentowni w Czechach, szybko rozwija się działalność w Bułgarii i na Słowacji, a w tym roku powinny pojawić się przychody z Chorwacji. Następnym krajem na naszym horyzoncie jest Grecja. Stawiamy raczej na kraje z południa Europy, w których branża fitness jest rozdrobniona, podobnie jak w Polsce, więc mamy spore pole do rozwoju. Kraje bałtyckie są zbyt małe, natomiast na rynkach wschodnich ryzyko polityczne jest zbyt wysokie — informuje Izabela Walczewska-Schneyder.

Karty MultiSport ma w portfelach już 916 tys. Polaków, o 130 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba użytkowników na rynkach zagranicznych sięgnęła 162 tys. Spółka wypracowała w I kw. 28,5 mln zł zysku operacyjnego, co oznacza wzrost o prawie 55 proc.

— W I kw. zazwyczaj odczuwaliśmy efekt sezonowy — to okres, gdy użytkownicy najchętniej korzystają z oferty fitness, więc nasze marże były niższe. Teraz, przy tej skali działalności, efekt ten ulega wypłaszczeniu, ale trudno prognozować, że cały rok będzie tak dobry — wiele zależy od sezonu wakacyjnego oraz wskaźnika retencji kart w tym okresie — mówi Izabela Walczewska-Schneyder.

Spółka stara się zapobiegać rezygnacjom z kart w cieplejszych miesiącach za pomocą dodatkowych ofert.

— Od kilku tygodni użytkownicy mogą korzystać z rowerów miejskich, do oferty wprowadzamyparki linowe, trampoliny czy baseny odkryte, a także bilety do kin czy muzeów. W tym roku uruchomiliśmy też programy pilotażowe, które mają uaktywnić nowe grupy społeczne — starszych i młodszych niż dotychczas. Testujemy kartę MultiSport Senior, a w województwie dolnośląskim ruszył nasz program CSR, który do końca roku zaktywizuje blisko 15 tys. dzieci — mówi Izabela Walczewska-Schneyder.

Obecnie umowy z Benefitem podpisało około 13 tys. firm, w których z kart korzysta średnio 30 proc. pracowników.

— Z danych GUS wynika, że w Polsce jest 84 tys. firm, które zatrudniają ponad 10 milionów pracowników, do których możemy dotrzeć z ofertą. W początkowym okresie rozwoju rynku z oferty korzystały głównie koncerny zagraniczne i najbogatsze firmy, teraz wśród klientów mamy np. coraz więcej walczących o pracowników sieci handlowych, a sprzedaż rośnie również w segmencie organizacji kościelnych czy zakładów pogrzebowych. Baza naszych użytkowników stale się rozwija, dlatego inwestujemy w infrastrukturę sportową, by nie powtórzyła się w naszym przypadku historia prywatnych abonamentów medycznych, których użytkownicy muszą coraz częściej — w związku z rosnącą liczbą użytkowników — czekać w kolejkach — zapewnia I zabela Walczewska- Schneyder.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / MultiSport wyrusza na południe