Benefity pracownicze traktowane są obecnie jako podstawowe narzędzie motywowania. Nierzadko odgrywają kluczową rolę na etapie rekrutacji i pozyskiwania talentów. Spełniają one jednak swoje funkcje tylko wtedy, kiedy odpowiadają potrzebom i oczekiwaniom pracowników. Jakie dodatki do wynagrodzenia najbardziej chcieliby otrzymać zatrudnieni?
Z raportu „Różnice pokoleń w podejściu do rozwoju 2024”, zrealizowanego przez SW Research na zlecenie dr Katarzyny Buszkowskiej, autorki programu rozwojowego Leadership Library, wynika, że najbardziej pożądanym przez nich pracowników benefitem jest premia. Wskazuje na nią 66,1 proc. ankietowanych.
Według wspomnianego raportu badani chcieliby również otrzymać prywatną opiekę medyczną (30,4 proc.). Natomiast na dofinansowanie szkoleń liczy 20,8 proc. ankietowanych pracowników. Podnoszenie kwalifikacji jest dla nich tak ważne, że dziewięciu na 10 respondentów jest skłonnych za to płacić. Jakie jeszcze benefity są pożądane przez pracowników? 16,4 proc. chciałoby otrzymać dodatkowe dni wolne, a 10,4 proc. wziąć udział w wyjeździe integracyjnym. Z kolei 8,6 proc. liczy na auto służbowe do użytku prywatnego, 8,3 proc. na karty sportowe (8,3 proc,), a 8 proc. na firmowy sprzęt do własnego użytku.
Weź udział w kongresie "HR Summit 2024" >>
– Rośnie nie tylko potrzeba rozwoju poprzez podnoszenie czy wzmacnianie kompetencji w ramach różnego rodzaju programów rozwojowych, ale także odsetek niezadowolonych ze szkoleń, bo nie spełniają pokładanych w nich oczekiwań. Dziś kluczowa okazuje się nie tylko dopasowana do potrzeb oferta rozwojowa, ale i umiejętne jej powiązanie z takimi rosnącymi potrzebami jak obniżenie stresu czy podnoszenie satysfakcji z pracy – wskazuje dr Katarzyna Buszkowska, współautorka raportu oraz autorka programu rozwojowego Leadership Library.
