Netgear zawitał nad Wisłę

Jan Kaliński
08-11-2006, 00:00

Firma Netgear, producent urządzeń sieciowych, oficjalnie otworzyła biuro w Warszawie.

Polska jest drugim krajem w środkowo-wschodniej Europie, w którym firma uruchomiła biuro. Już dwa lata temu pojawiła się w Pradze. Funkcję szefa biura Netgear w Polsce objął Wojciech Karwowski, poprzednio odpowiadający za sprzedaż w Oracle Polska. Głównym jego zadaniem ma być wsparcie sprzedaży i współpraca z partnerami.

— Otwarcie polskiego przedstawicielstwa Netgear jest częścią ogólnoświatowej strategii firmy. Dynamicznie rozwijający się polski rynek produktów IT gwarantuje nam, iż jest to decyzja bardzo trafna. Jestem pełen entuzjazmu, a biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia Netgear na terenie Polski, nie mam wątpliwości co do dalszego rozwoju firmy w naszym kraju oraz w tej części Europy — zapewnia Wojciech Karwowski.

Niższe rejestry

Firma kieruje swoją ofertę do użytkowników indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw (MSP).

— Nie konkurujemy z firmami mającymi propozycje dla największych firm. Dla nas podstawowym klientem są mali użytkownicy. 250 osób to już dla nas duży klient i duże wdrożenie — informuje Wojciech Karwowski.

Strategia producenta urządzeń sieciowych opiera się na badaniach rynku. W ogólnej sumie wydatków na teleinformatykę aż 42 proc. jest udziałem firm z sektora MSP. Netgear liczy na dalszy wzrost tej liczby. Aż 63 proc. kupujących komputery to użytkownicy indywidualni. Tylko 8 proc. to firmy zatrudniające powyżej 250 osób.

Bezprzewodowo

Netgear ma w ofercie bramki dostępowe, telefony VoIP, przełączniki, karty sieciowe oraz routery i inne urządzenia bezprzewodowe. Produkty firmy umożliwiają współdzielenie dostępu do internetu, urządzeń peryferyjnych, plików, multimedialnych treści cyfrowych oraz aplikacji w komputerach osobistych i innych urządzeniach łączących się z internetem.

Firma zamierza skupić swoją działalność na kilku wybranych sektorach rynku. Wojciech Karwowski prócz biznesu wymienia też sektor edukacyjny, a także obiekty użyteczności publicznej. W walce z konkurencją rynkową firma zamierza postawić na innowacyjność, atrakcyjny design i niezawodność swoich wyrobów. Wśród produktów znajduje się m.in. urządzenie do przesyłania danych przez sieć energetyczną. Dystrybucją produktów Netgear w Polsce zajmują się dwie spółki: ABC Data i Veracomp.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jan Kaliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Netgear zawitał nad Wisłę