Czytasz dzięki

Nie będzie strajku w Przewozach Regionalnych

PAP
opublikowano: 26-06-2015, 17:13

Związki zawodowe działające w Przewozach Regionalnych porozumiały się z zarządem spółki w sprawie paktu gwarancji pracowniczych i akcja strajkowe została odwołana - poinformował w piątek przewoźnik. Strajk miał się rozpocząć po północy z 28 na 29 czerwca.

"Wszystkie strony zaangażowane w proces uzdrawiania spółki chcą w tej chwili skupić się na opracowywaniu szczegółów planu restrukturyzacji, tak by jak najszybciej mógł on trafić do Komisji Europejskiej" - wskazano w komunikacie.

W sprawie głównego postulatu związkowców, czyli podpisania paktu gwarancji pracowniczych, ustalono, że odbędą się rozmowy po zatwierdzeniu przez KE szczegółowego planu restrukturyzacji Przewozów Regionalnych.

Kolejowi związkowcy zapowiadali w ostatnich dniach, że po północy z 28 na 29 czerwca w spółce Przewozy Regionalne ma się rozpocząć bezterminowy strajk. Związki domagały się m.in. zawarcia paktu gwarancji pracowniczych na 5 lat.

"Odzyskanie przez spółkę rentowności jest niezbędne, by umożliwić Polakom swobodne poruszanie się zwłaszcza w obszarach swoich regionów. Jest to bardzo ważne, bo dzięki transportowi kolejowemu realizowanemu przez Przewozy Regionalne mieszkańcy z mniejszych miejscowości lub peryferii dużych aglomeracji miejskich mają możliwość dogodnego i przystępnego cenowo codziennego dojazdu do pracy, szkół, urzędów czy zakładów opieki zdrowotnej" - powiedział cytowany w komunikacie wiceminister infrastruktury i rozwoju odpowiedzialny za kolej Sławomir Żałobka.

Zdaniem prezesa Przewozów Regionalnych Tomasza Pasikowskiego osiągnięte porozumienia było możliwe przede wszystkim dzięki czwartkowemu poparciu planu restrukturyzacji przez 13 marszałków województw.

W czwartek marszałkowie 13 regionów zaakceptowali plan restrukturyzacji PR. Marszałkowie 12 województw (kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, opolskiego, pomorskiego, lubuskiego, wielkopolskiego, podlaskiego, podkarpackiego, małopolskiego, warmińsko-mazurskiego oraz łódzkiego) podpisali tzw. umowy PSC (Public Service Contract). Z kolei PR przekazały, że dodatkowo marszałek województwa śląskiego zadeklarował podpisanie PSC w piątek. Podpisanie umów na czas dłuższy niż rok-dwa było niezbędną częścią planu restrukturyzacji.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

"Dzięki tym pozytywnym decyzjom możemy teraz przejść do kolejnego etapu procesu restrukturyzacji, jakim jest przedłożenie do KE szczegółowego planu działań naprawczych, co w efekcie pozytywnie przełoży się na jakość świadczonych przez nas usług przewozowych" - powiedział cytowany w komunikacie Pasikowski.

Scenariusz restrukturyzacji PR zakłada, że partner strategiczny reprezentujący Skarb Państwa, którym będzie po objęciu jesienią większościowego pakietu udziałów Agencja Rozwoju Przemysłu, wniesie do spółki środki finansowe w wysokości 770 mln zł. Zostaną one przeznaczone zarówno na pozbycie się historycznych długów, jak i na jej restrukturyzację i rozwój spółki. Fundusze te zostały zarezerwowane w tegorocznym budżecie państwa.

"Dzięki restrukturyzacji Przewozy Regionalne będą mogły odzyskać długotrwałą rentowność, a także zdolności inwestycyjne m.in. w nowy tabor i jego modernizację, z korzyścią przede wszystkim dla pasażerów, którzy otrzymają dobrą jakościowo i przy tym rozsądną cenowo usługę" - podkreślił przewoźnik.

Jak podano w komunikacie, Agencja Rozwoju Przemysłu zobowiązała się do respektowania postanowień obowiązującego w spółce zakładowego układu zbiorowego pracy oraz porozumienia ws. współpracy i wzajemnych zobowiązań pomiędzy spółką i związkami zawodowymi w niej działającymi, zawartych 21 maja 2012 r.

PR są największym w Polsce przewoźnikiem kolejowym. Średnio w ciągu doby na tory w całej Polsce wyjeżdża ok. 1600 pociągów Przewozów Regionalnych, a z ich oferty korzysta codziennie prawie 230 tys. osób.

Spółka zanotowała w 2014 r. stratę w wysokości 5,46 mln zł, pierwotnie planowała stratę za ub. rok w wysokości 28 mln zł. W tym roku przewoźnik planuje zysk na poziomie 200 tys. zł.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane