Nie chodzi tylko o to, żeby sprzedać

Danuta Hernik
opublikowano: 2023-12-18 00:15
zaktualizowano: 2023-12-15 11:32

Trzeba opiekować się stałymi klientami, bo oni decydują o stabilności biznesu – to dewiza firmy Via Trade obsługującej podmioty z branży e-commerce.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

3. MIEJSCE WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE - Via Trade

Jednym z ważniejszych osiągnięć firmy było stworzenie dobrze prosperującej bazy dystrybucji produktów polskich producentów oraz zagranicznych klientów. Bo Via Trade to podmiot e-commerce, a ten segment bardzo mocno opiera się na bazach danych. Celem, jaki przyświecał powstaniu spółki, było stworzenie sieci dystrybucji polskich produktów na rynkach zagranicznych. Firma powstała w 2019 r. Rzecz jasna było trochę niepewności w czasie pandemii, nie pomogły lockdowny w Polsce i poza granicami, ale udało się utrzymać pozycję na rynku.

Jak przekonuje Adrian Kruszewski, prezes Via Trade, finansowo wsparło firmę zastosowanie szerokiego asortymentu sprzedażowego, co pozwoliło sprawnie odpowiedzieć na potrzeby i zainteresowanie klientów. Zadziałało wcześniejsze doświadczenie założycieli firmy w branży e-commerce.

– Obecnie mamy do czynienia z wysoką konkurencją, dlatego sprzedaż powinna się koncentrować na zaspokajaniu potrzeb klientów, zamiast jedynie na sprzedaży produktu – tłumaczy prezes.

Klientami spółki są zarówno osoby fizyczne, jak i firmy. Budowanie ich bazy to praca bez końca.

– Z jednej strony pozyskujemy nowych producentów i dbamy o już pozyskanych, z drugiej otwieramy się na sprzedaż dla klientów indywidualnych, ale także dla firm – wyjaśnia Adrian Kruszewski.

Siła firmy – jak twierdzi – tkwi w przewidywaniu zachowań na rynku, nowych kanałach dystrybucji, wchodzeniu na nowe platformy sprzedażowe.

Firma ma gotowy plan rozwoju na najbliższe lata.

– Obecnie skończyliśmy budowę magazynu logistycznego o powierzchni 2 tys. m kw. Kolejnym naszym celem jest wdrożenie platformy sprzedażowej dla małych polskich producentów, nad którą już rozpoczęto prace. Dzięki tej platformie mali producenci będą mieli dostęp do wszystkich rynków europejskich, a jednocześnie zapewnioną przez nas obsługę prawną, logistyczną i marketingową. Posiadamy też doświadczony zespół do obsługi klientów i zamówień w kilku językach – wymienia Adrian Kruszewski.

– Powiększymy w ten sposób skalę możliwości sprzedażowych producentów o 300 mln potencjalnych klientów – dodaje.

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

Coface