3. MIEJSCE WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE - Via Trade
Jednym z ważniejszych osiągnięć firmy było stworzenie dobrze prosperującej bazy dystrybucji produktów polskich producentów oraz zagranicznych klientów. Bo Via Trade to podmiot e-commerce, a ten segment bardzo mocno opiera się na bazach danych. Celem, jaki przyświecał powstaniu spółki, było stworzenie sieci dystrybucji polskich produktów na rynkach zagranicznych. Firma powstała w 2019 r. Rzecz jasna było trochę niepewności w czasie pandemii, nie pomogły lockdowny w Polsce i poza granicami, ale udało się utrzymać pozycję na rynku.
Jak przekonuje Adrian Kruszewski, prezes Via Trade, finansowo wsparło firmę zastosowanie szerokiego asortymentu sprzedażowego, co pozwoliło sprawnie odpowiedzieć na potrzeby i zainteresowanie klientów. Zadziałało wcześniejsze doświadczenie założycieli firmy w branży e-commerce.
– Obecnie mamy do czynienia z wysoką konkurencją, dlatego sprzedaż powinna się koncentrować na zaspokajaniu potrzeb klientów, zamiast jedynie na sprzedaży produktu – tłumaczy prezes.
Klientami spółki są zarówno osoby fizyczne, jak i firmy. Budowanie ich bazy to praca bez końca.
– Z jednej strony pozyskujemy nowych producentów i dbamy o już pozyskanych, z drugiej otwieramy się na sprzedaż dla klientów indywidualnych, ale także dla firm – wyjaśnia Adrian Kruszewski.
Siła firmy – jak twierdzi – tkwi w przewidywaniu zachowań na rynku, nowych kanałach dystrybucji, wchodzeniu na nowe platformy sprzedażowe.
Firma ma gotowy plan rozwoju na najbliższe lata.
– Obecnie skończyliśmy budowę magazynu logistycznego o powierzchni 2 tys. m kw. Kolejnym naszym celem jest wdrożenie platformy sprzedażowej dla małych polskich producentów, nad którą już rozpoczęto prace. Dzięki tej platformie mali producenci będą mieli dostęp do wszystkich rynków europejskich, a jednocześnie zapewnioną przez nas obsługę prawną, logistyczną i marketingową. Posiadamy też doświadczony zespół do obsługi klientów i zamówień w kilku językach – wymienia Adrian Kruszewski.
– Powiększymy w ten sposób skalę możliwości sprzedażowych producentów o 300 mln potencjalnych klientów – dodaje.