Nokia stawia na usługi

Kamil Kosiński
opublikowano: 08-07-2009, 00:00

Rozpoczęcie sprzedaży sztandarowego terminalu to dla fińskiego koncernu także początek ofensywy na rynku usług online.

Rozpoczęcie sprzedaży sztandarowego terminalu to dla fińskiego koncernu także początek ofensywy na rynku usług online.

Wzorem sześciu innych krajów Nokia planuje wprowadzić do sprzedaży w Polsce na początku 2010 r. specjalne edycje telefonów (Comes with Music). W zamian za wyższą cenę aparatu uprawniają do nielimitowanego korzystania z Nokia Music Store przez rok. Jako osiemnastej nacji na świecie sklep został udostępniony polskim użytkownikom 26 czerwca 2009 r.

— To pierwszy działający w Polsce sklep, który jest realną alternatywą dla nielegalnego ściągania plików. Oferujemy 4,5 mln piosenek, w tym polskich artystów — podkreśla Piotr Bubak, szef marketingu Nokia Poland.

Koszt jednej piosenki to 3,49 zł, całego albumu — niezależnie od liczby utworów — 34,90 zł.

Życie online

Uruchomienie Nokia Music Store było połączone z wprowadzeniem na polski rynek telefonu N97 — sztandarowego modelu fińskiego koncernu. Aparat będzie promowany hasłem: "Życie toczy się online".

— Chcemy pokazać jego dostosowanie do różnych usług internetowych, w tym tych, które sami wprowadzamy — wyjaśnia Piotr Bubak.

N97 jest zwieńczeniem multimedialnej serii N, ale pod kilkoma względami to dla Finów także nowe otwarcie. Nowością jest np. połączenie dużego ekranu dotykowego z klawiaturą qwerty, która sprawia, że N97 sprawdza się przy wysyłaniu e-maili. Aby to ułatwić, na początku 2009 r. koncern uruchomił usługę Nokia Messaging. Pozwala ona założyć konto pocztowe w domenie ovi.com i ułatwia skonfigurowanie już posiadanego do współpracy z telefonem.

— Ludzie nie znają nazw serwerów pocztowych, dlatego wielu ma problem ze skonfigurowaniem usług pocztowych, jeśli mają podać coś więcej niż sam adres i hasło. Nasz system po podaniu tych danych sam ściąga potrzebne ustawienia serwerów, w tym z polskich portali — zachwala Alicja Rdzanek, product manager NSeries w Nokia Poland.

A Piotr Bubak dodaje, że ponieważ korporacje już mają pocztę w telefonach, więc oferta jest kierowana do małych firm, reprezentantów wolnych zawodów i użytkowników poczty prywatnej.

Negocjacje w toku

System nie zna oczywiście ustawień wszystkich serwerów, zwłaszcza firmowych. W tych przypadkach trzeba je wprowadzić samemu. Ale jeśli ktoś już skonfigurował w Nokia Messaging konto e-mail z określonej domeny, to system zapamiętuje ustawienia i każdy następny użytkownik adresu e-mail z taką samą końcówką może odbierać i wysyłać pocztę przez telefon tylko po wprowadzeniu swojego adresu i hasła.

Fiński koncern nie pobiera opłat za korzystanie z Nokia Messaging, ale transmisja danych przy przesyłaniu e-maili na telefon jest taryfikowana przez operatorów telekomunikacyjnych. Aby rozwiązać ten problem, Nokia chce wynegocjować z nimi wprowadzenie do cenników stałego ryczałtu, za który użytkownicy Nokia Messaging mieliby nielimitowany dostęp do swoich skrzynek pocztowych. Zainteresowanych pewnie by u nas nie zabrakło. Na świecie do uruchomionego na początku 2009 r. systemu Nokia przekonała już pół miliona ludzi.

Kamil Kosiński

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane