Novell i Datrontech kuszą partnerów

Karol Wieczorek
opublikowano: 12-07-1999, 00:00

Novell i Datrontech kuszą partnerów

Dwie firmy chcą pomóc „składaczom” komputerów

ZAROBEK NA SIECI: Jacek Pacholczyk, dyrektor Novell Polska (po lewej) oraz Janusz Polowczyk, dyrektor Datrontechu proponują firmom montującym komputery, dostarczanie zaawansowanych rozwiązań sieciowych. Ponoć przedsiębiorstwa wybierające tanie komputery są skłonne kupować dość kosztowny osprzęt sieciowy. fot. Grzegorz Kawecki

Firmy Novell i Datrontech chcą, aby małe firmy informatyczne, zajmujące się montażem i sprzedażą komputerów osobistych, stały się ich partnerami. Program Novell System Partner ma pozwolić tym firmom na rozszerzenie oferty o usługi, przynoszące znacznie większe zyski niż prosty montaż.

Firmy Novell i Datrontech poinformowały o rozpoczęciu działań mających na celu włączenie do grupy obsługiwanych przez siebie firm nowych podmiotów zapomnianych przez wielkich tego świata.

Chodzi o niewielkie firmy informatyczne, zajmujące się głównie samodzielnym montażem sprzętu komputerowego, czyli tzw. składaczy. Od niedawna kilkadziesiąt tego typu manufaktur zostało objętych programem Novell System Partner. Jak wynika z deklaracji organizatorów akcji, inicjatywa ta daje tym firmom nowe szanse rozwoju. Polska jest jednym z pierwszych państw, obok Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, w których ruszył ten nowatorski program.

— Polska nie jest aż tak bardzo wyjątkowym rynkiem, jak mogłoby się wydawać. Wszędzie drobni „składacze” posiadają znaczny udział w rynku komputerów osobistych. Dlatego, jeśli pomysł sprawdzi się w państwach objętych pilotażem, z pewnością zostanie rozszerzony na pozostałe kraje — mówi Jacek Pacholczyk, dyrektor Novell Polska.

Dawać więcej

— Blisko 40 proc. komputerów sprzedawanych w naszym kraju montowane jest przez rodzinne firmy, których roczna sprzedaż wynosi od 50 do 500 sztuk. Wiele z tych komputerów służy potem do budowy lokalnych sieci komputerowych w małych i średnich firmach. Mali producenci wygrywają z dużymi producentami pecetów, takimi jak Optimus czy JTT, nie tylko trochę niższymi cenami, ale przede wszystkim znakomitym kontaktem z klientem. Jednakże ich koszt dotarcia do jednostkowego klienta jest dość wysoki, a zysk z prostego montażu niewielki. Firmy te tylko w niewielkim stopniu wykonują kompleksowe prace na rzecz zdobytych już klientów, ograniczając się na ogół do dostarczania sprzętu. A prawda jest taka, że największe zyski wygenerować można na usługach. W przypadku tych firm aż się prosi, aby mogły one zaproponować klientom również tworzenie kompleksowych rozwiązań sieciowych — mówi Piotr Kuźnicki, dyrektor regionalny na Europę Środkową w firmie Datrontech.

Problem wiedzy

Jednakże chęć dostarczania zaawansowanych rozwiązań sieciowych to nie wszystko. Potrzebna jest do tego jeszcze wiedza i doświadczenie. A z tym, niestety, nie jest najlepiej. Dowodzi tego chociażby przeprowadzony przez firmy Novell Polska i Datrontech Poland proces certyfikacji nowych partnerów. Z ponad 200 chętnych, pomyślnie proces autoryzacji przeszło 31 firm.

— Nie chcieliśmy, aby od samego początku zaczęło działać kilkaset tego typu firm z nie przeszkolonymi pracownikami, dlatego skoncentrowaliśmy się na wyselekcjonowaniu wąskiego grona, spełniającego nasze wymagania. Oczywiście program jest otwarty dla wszystkich chętnych. Szacujemy, że firm zainteresowanych naszym programem może być kilkaset — z grubo ponad tysiąca funkcjonujących — stwierdza Jacek Pacholczyk.

Na zachętę Novell oferuje „składaczom” zniżki na szkolenia i pomoc techniczną oraz atrakcyjne ceny na oprogramowanie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Wieczorek

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Novell i Datrontech kuszą partnerów