Nowe indeksy nie zamieszają w TFI

  • Jagoda Fryc
opublikowano: 25-03-2014, 00:00

Wprowadzenie WIG50 i WIG250 zmusi fundusze małych i średnich spółek do zmiany benchmarków, ale nie wstrząśnie ich strategiami.

Przegrupowanie w indeksach warszawskiej giełdy nie zmieni podejścia zarządzających do kierowania funduszami małych i średnich spółek — wciąż będzie selekcja. Na hossę wywołaną dostosowywaniem portfeli nie ma więc co liczyć.

— Fundusze będą musiały zmienić benchmarki, ale nie będzie miało to wielkiego wpływu na przyjętą strategię. Jeśli spółka jest nieciekawa, to pozostanie nieciekawą bez względu na to, w którym indeksie się znajduje. Najważniejsza była i będzie selekcja walorów — tłumaczy Adam Łukojć, zarządzający ze Skarbca TFI.

Zamiana mWIG40 na WIG50 nie ma wielkiego znaczenia dla funduszy porównujących się wyłącznie do „starego” indeksu średnich spółek (np. KBC Portfel Akcji Średnich Spółek). Część TFI nie zamierza zmieniać benchmarku nawet do 2015 r., czyli do momentu, aż indeks zupełnie zniknie z giełdy. Większe zamieszanie szykuje się w przypadku tych produktów, dla których portfelem wzorcowym był dotychczas sWIG80. Z nim muszą się liczyć m.in. klienci funduszu Amplico Małych Spółek.

— Techniczna zmiana benchmarku [zapis w statucie funduszu — red.] odbędzie się za kilka miesięcy. Potem portfel skieruje się bardziej w stronę mniejszych spółek, które zwłaszcza w okresie dekoniunktury mają ograniczoną płynność. Warto jednak pamiętać, że nigdy nie kupowaliśmy i nie będziemy kupować całego indeksu. W grę wchodzi wybór 50-80 firm — tłumaczy Kazimierz Szpak, zarządzający z Amplico TFI.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jagoda Fryc

Polecane