Od Panamy po Wietnam: misje dla polskich firm

Sylwester SacharczukSylwester Sacharczuk
opublikowano: 2012-02-08 00:00

Chciałbyś wejść na rynki zagraniczne i znaleźć nowych partnerów do biznesu? Weź udział w jednej z misji organizowanych przez KIG.

Polscy przedsiębiorcy, którzy myślą o ekspansji na zagraniczne rynki, tylko w tym półroczu mogą skorzystać z kilkunastu misji. Biznesowe wyjazdy organizowane przez Krajową Izbę Gospodarczą (KIG) obejmują kilka kontynentów — od Ameryki Południowej (Kolumbia) przez Europę (Włochy), Afrykę (Angola i RPA) po Azję (m.in. Arabia Saudyjska, Wietnam i Chiny). Misje trwają po kilka dni, maksymalnie przez tydzień, i są przeznaczone zarówno dla firm, które chcą rozpocząć działalność eksportową na danym rynku, jak i dla tych, którzy planują ją rozszerzyć. Podczas misji polscy przedsiębiorcy będą uczestniczyć m.in. w konferencjach poświęconych możliwościom współpracy handlowo-inwestycyjnej i branżowych seminariach. Czekają na nich spotkania szkoleniowe, podczas których poznają prawne uwarunkowania obowiązujące na konkretnych rynkach. Dla przedstawicieli polskich firm organizowane są także indywidualne rozmowy B2B z lokalnymi partnerami zainteresowanymi współpracą, wizyty w zagranicznych firmach i udział w międzynarodowych targach. KIG załatwia za przedsiębiorców formalności organizacyjnezwiązane z uczestnictwem w misji, od obsługi logistycznej (przelot, transport lokalny) przez uzyskanie wiz (jeśli są wymagane) i zakwaterowanie po obsługę merytoryczną programu. Zapewnia także pomoc tłumaczy i konsultantów rynkowych w indywidualnych rozmowach biznesowych.

Misje najczęściej mają charakter wielobranżowy, chociaż zdarzają się także przedsięwzięcia zorganizowane z myślą o konkretnych sektorach. Tak będzie w przypadku majowej misji do Republiki Południowej Afryki, która jest przeznaczona dla dostawców maszyn i urządzeń z branż przetwórstwa żywności oraz sektora górniczego. Przedsiębiorcy zainteresowani wyjazdem pokrywają koszty uczestnictwa, natomiast KIG pomaga w formalnościach związanych z uzyskaniem przez nich dofinansowania udziału w misji (najczęściej z programów ogólnej lub branżowej promocji Ministerstwa Gospodarki i programów organizacji międzynarodowych). Szczegóły dotyczące poszczególnych wyjazdów można uzyskać od specjalistów KIG — kontakty podajemy w tabeli.