Olbrzymie wydatki Volkswagena

opublikowano: 29-11-2017, 22:00
aktualizacja: 29-11-2017, 23:09

Niemiecki koncern zainwestuje prawie 23 mld euro w swoje fabryki na całym świecie. Główny cel to rozwój samochodów elektrycznych.

— Dzię ki uchwalonemu właś nie pakietowi inwestycyjnemu zdecydowanie przyspieszymy najwię kszą w naszej historii ofensywę w dziedzinie nowych produktó w i technologii. Celem jest zaję cie przez Volkswagena na trwałe pozycji głównego producenta w najpopularniejszych segmentach na rynku oraz w segmencie samochodó w elektrycznych — zapowiedział Herbert Diess, prezes Volkswagena.

Zapowiedział, że 14 mld z 22,8 mld euro przewidzianych na inwestycje w latach 2018-22, firma zainwestuje w Niemczech. Chodzi m.in. o modernizację i rozbudowę fabryki w Zwickau, by produkowała wyłą cznie auta elektryczne.

Volkswagen wyda na to miliard euro. W Zwickau bę dzie się odbywała w pierwszej fazie seryjna produkcja aut elektrycznych skonstruowanych na nowej platformie modułowej (MEB). W 2020 r. natomiast ma się pojawić Volkswagen I.D. — pierwszy z serii elektrycznych samochodó w nowej generacji. MEB to technologia produkcji bezemisyjnych pojazdó w, dzię ki której koncern bę dzie mó gł zaoferować klientom samochody elektryczne o zasię gu 400-600 km, a ich akumulatory bę dzie moż na ładować bardzo szybko. Samochody mają być dobrze wyposaż one i kosztować podobnie jak poró wnywalne auta osobowe z silnikami Diesla.

MEB ma również umoż liwić sprostanie zamierzeniom dotyczącym ograniczenia emisji spalin we wszystkich autach Volkswagena. Nowy modułowy zestaw do konstrukcji aut z napę dem elektrycznym ma pozwolić na produkcję samochodó w od kompaktowych po 7-miejscowe vany i SUV-y. Nowa generacja pojazdó w pojawi się prawie jednocześ nie w Europie, Chinach i w USA.

W 2020 r. wraz z rozpoczę ciem sprzedaż y Volkswagena I.D. produkcja wyniesie 100 tys., a w 2025 r. produkcja ma osiągnąć co najmniej milion elektrycznych aut. Produkcja Golfa i Passata ma być w przyszłoś ci przeniesiona z Zwickau do fabryk w Wolfsburgu i w Emden. W zakład w Wolfsburgu firma zainwestuje 2,9 mld euro, ż eby rozpoczą ć tam m.in. produkcję Golfó w nowej generacji. W Emden wydatki wyniosą 1,1 mld euro — od koń ca 2018 r. zacznie się tam produkcja aut z rodziny Passata.

Natomiast zakłady samochodowe Volkswagena w Pampelunie w Hiszpanii, w Palmeli w Portugalii i w Bratysławie na Słowacji przygotowują się do produkcji innych aut skonstruowanych na modułowej platformie MQB. W fabrykach w Meksyku, USA, w Ameryce Południowej i w Rosji bę dą zaś powstawały nowe SUV-y dostosowane do potrzeb tamtych rynkó w. W rozwó j niemieckich fabryk komponentó w Volkswagen zainwestuje: ponad 750 mln euro w Brunszwiku, 1,5 mld w Kassel i ponad 800 mln euro w Salzgitter.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Motoryzacja / Olbrzymie wydatki Volkswagena