Ostatni taki kwartał walki platform o klienta

MEW
01-10-2008, 00:00

Megapromocja Cyfry Plus, nowa oferta Cyfrowego Polsatu, agresywnie walcząca o klientów n. Będzie gorąco.

Megapromocja Cyfry Plus, nowa oferta Cyfrowego Polsatu, agresywnie walcząca o klientów n. Będzie gorąco.

Czwarty kwartał to zwykle okres największej walki o klienta platform satelitarnych — pozyskują one w ciągu ostatnich trzech miesięcy więcej klientów niż przez poprzednie dziewięć miesięcy. Koniec tego roku będzie szczególnie gorący przed spowolnieniem gospodarczym spodziewanym w 2009 roku.

— To ostatni kwartał, gdy platformy satelitarne tak dużo będą mogły zyskać, więc rzucą wszystkie siły na front walki o klienta. Gospodarka wciąż dobrze się trzyma, bezrobocie jest małe, a na rynek wciąż nie weszła platforma TVP — mówi Jacek Silski, prezes Polskiej Izby Radiodyfuzji Cyfrowej (PIRC).

Walka o klienta

Klientów będzie chciała odzyskać Cyfra+, dla której ten rok był na razie dość trudny — na koniec 2007 roku operator platformy miał 1,07 mln abonentów, a teraz ma 1,1 mln.

— Chcemy mieć 1,3 mln abonentów na koniec roku. To ambitny plan, ale na 10-lecie firmy chcemy pobić dobry, ubiegłoroczny wynik — mówi Arnaud de Villeneuve, prezes Cyfry+.

Firma wprowadza silną i bardzo kosztowną promocję — m.in. obniża nowym klientom cenę najtańszego pakietu do 9,50 zł z 19 zł. Chce też wprowadzić w tym roku usługę wideo na żądanie.

O klienta będzie też walczył Cyfrowy Polsat (CP). Wprowadza dzisiaj ofertę, w której nowi klienci dostaną trzymiesięczny dostęp gratis, będą mogli kupić dekodery na własność w cenie 99-199 zł, a do każdego nowego zestawu CP doda w prezencie zestaw startowy Rodzinnej Telefonii Komórkowej. Analitycy DI BRE Banku prognozują, że na koniec roku CP będzie miał 2,58 mln abonentów (w połowie 2008 miał ich 2,3 mln).

Wcześniej o nowej ofercie informowała platforma n. Chce mieć 520 tys. klientów na koniec tego roku (na koniec sierpnia miała ich 335 tys.).

Konkurencja rośnie

Konkurencję na rynku platform satelitarnych zaostrzyło wejście platformy n dwa lata temu. Na razie w wyścigu wygrywa CP. W ubiegłym roku platformy pozyskały 1,2 mln nowych abonentów, z czego CP pozyskał 800 tys., n — 250 tys., a Cyfra+ — 150 tys. Do zagospodarowania jest jeszcze 2 mln gospodarstw. Analitycy spodziewają się, że najwięcej z tego uszczknie CP.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEW

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Ostatni taki kwartał walki platform o klienta