Pandemia rozpędziła Carsmile

opublikowano: 24-01-2021, 20:00

Internetowy salon sprzedał w 2020 r. prawie 2 tys. nowych aut. W tym roku planuje wprowadzić nowe usługi i podwoić sprzedaż.

W pandemicznym 2020 r. rynek nowych aut skurczył się w Polsce o ponad 20 proc. Tymczasem internetowa platforma Carsmile zawarła rekordową liczbę prawie 2 tys. umów na leasing i najem nowych aut. Oznacza to wzrost na poziomie 140 proc. r/r.  Od początku działalności (czerwiec 2018 r.) Carsmile sprzedał ponad 3 tys. nowych samochodów.

– Jesteśmy na rynku od dwóch i pół roku. Naszym sukcesem jest dziś poziom sprzedaży ponad pięciokrotnie większy od przeciętnego salonu samochodowego i to pomimo faktu, że nie prowadzimy sprzedaży flotowej, czyli nie obsługujemy dużych kontraktów dla korporacji. Zbliżamy się do poziomu, w którym nasze miesięczne wyniki będą odpowiadać rocznym wynikom przeciętnego salonu w Polsce, a to nie jest nasze ostatnie słowo – zapowiada Łukasz Domański, prezes i założyciel Carsmile.

Plany na 2021 r. zakładają podwojenie sprzedaży oraz uruchomienie wspólnie z nowym inwestorem, OLX Group, kilku nowych projektów. Spółka nie ujawnia szczegółów, ale na rynku mówi się, że chodzi m.in o uruchomienie finansowania na oferowane na platformie otomoto auta używane oraz wprowadzenie narzędzi dla tradycyjnych dilerów aut, które mają im ułatwić sprzedaż online.

- Zawirowania związane z pandemią przeniosły dużą część handlu do sieci. Dotyczy to również sprzedaży aut. Wzrosty, których doświadczyła platforma Carsmile, są tego najlepszym przykładem. Innym jest wzrost zainteresowania prowadzonym przez nas Autokatalogiem, a jeszcze innym zachowanie tradycyjnych dilerów, którzy od kwietnia 2020 r. na szybko zaczęli odrabiać lekcje z handlu w sieci - mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Dziś najważniejszym produktem Carsmile (z którego korzysta 75 proc. klientów), są abonamenty samochodowe, czyli wynajem auta z ubezpieczeniem i serwisami na okres od 2 do 5 lat. Umowę zawiera się elektronicznie, po uprzednim wybraniu na platformie odpowiedniego modelu pojazdu oraz złożeniu wniosku online. W e-salonie Carsmile dostępnych jest obecnie ponad 1,2 tys. samochodów, a liczba marek, z którymi współpracuje platforma, przekroczyła 30.

– Jesteśmy pionierami nie tylko w sprzedaży samochodów przez smartfona, ale też w popularyzacji abonamentów samochodowych. Te dwa główne filary naszego biznesu zostały pozytywnie zweryfikowane przez użytkowników. Potwierdzeniem naszej skuteczności jest pozyskanie w ubiegłym roku strategicznego inwestora – podkreśla Michał Knitter, wiceprezes Carsmile.

Carsmile obsługuje klientów  z całej Polski. W 2020 r. platformę odwiedziło 1,6 mln użytkowników. Spółka zatrudnia już prawie 100 osób.

Podwojenie
Podwojenie
W 2020 r. za pośrednictwem platformy Carsmile udało się sprzedać blisko 2 tys. nowych aut. Założyciele platformy, Michał Knitter (z lewej) i Łukasz Domański zapowiadają, że w 2021 r. podwoją ten wynik.
Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane