Pekao teraz podzieli firmy
SKOK: W ciągu trzech lat otworzymy trzysta nowych placówek — mówi Maria Wiśniewska, prezes Pekao SA. fot. Małgorzata Pstrągowska
Po segmentacji rynku detalicznego teraz zamierza dokonać segmentacji rynku małych i średnich firm i zająć się obsługą handlu pomiędzy Polską a Włochami.
Wydzielenie z jednej oferty detalicznej dziewięciu Eurokont i skierowanie każdego z nich do innej grupy klientów ma nie tylko pozwolić Pekao SA zachować 20 proc. udziału w rynku kont osobistych, ale jeszcze zwiększyć go o kilka procent. Bank kieruje swoją ofertę przede wszystkim do grona osób, które mają szanse na wyższe od średniej krajowej dochody. Dlatego stworzono trzy konta dla młodzieży i także trzy dla osób, które zarabiają więcej niż 1,8 tys. zł miesięcznie.
Po detalu przyjdzie czas na rynek małych i średnich firm.
— Nasz partner specjalizuje się w obsłudze tego segmentu we Włoszech. Właśnie pracujemy nad identycznymi produktami dla małych i średnich przedsiębiorstw —twierdzi Maria Wiśniewska, prezes Pekao SA.
Jej zdaniem, konsekwencją unowocześnionej oferty dla przedsiębiorstw będzie przejęcie przez Pekao SA obsługi handlu pomiędzy firmami z Polski i Włoch.
— Do tej pory nikt na szeroką skalę nie zajmował się tą obsługą. Jest to nisza, którą bank ma zamiar wypełnić — mówi prezes Pekao SA.