Playway zagra w telewizję

Mariusz GawrychowskiMariusz Gawrychowski
opublikowano: 2017-02-22 11:22
zaktualizowano: 2017-02-22 11:23

Producent stworzy gry na podstawie trzech programów z telewizyjnej stajni Discovery. Liczy, że to początek współpracy z wydawcą.

Polscy producenci gier zaczynają coraz lepiej radzić sobie z pozyskiwaniem zewnętrznych licencji, na podstawie których są produkowane gry. Prym w tym wiedzie warszawski Playway. Do tej pory mógł w swoich grach korzystać z marek znanych producentów samochodów. Teraz wchodzi na rynek telewizyjny. Podpisał z amerykańskim wydawcą Discovery umowę na pozyskanie licencji na trzy jego programy: „Gorączka złota”, „Fani czterech kółek” oraz „Diesel Brother”.

Krzysztof Kostowski, prezes Playwaya
Marek Wiśniewski

Bazując na tych markach Playway planuje wydać gry: „Gold Rush” i „Diesel Brothers”. Natomiast program „Fani czterech kółek” ma zostać wykorzystany przy tworzeniu dodatków do najpopularniejszych gier z portfolio warszawskiego studia: „Car Mechanic Simulator” w wersji 2015 i 2017.

Umowa z amerykańskim wydawcą telewizyjnym przewiduje, że Playway może wydać gry na wszystkie możliwe platformy. Umowa ma obowiązywać do końca 2019 r. Premiera pierwszego tytułu ma odbyć się w drugim kwartale tego roku. Discovery zobowiązywało się do promocji gier Playway przez m.in. emisję reklam na swoich kanałach telewizyjnych, obecność gier w programach, na które zostały udzielone licencje, czy też ich promocji w mediach społecznościowych.

„Strony umowy licencyjnej wyraziły wolę długoterminowej, bliskiej, partnerskiej współpracy, mogącej skutkować m.in. podpisaniem kolejnychumów licencyjnych na kolejne znane programy, tak by Playway stał się oficjalnym i wyłącznym producentem gier z uniwersum Discovery Communications” — czytamy w komunikacie spółki.

Najpopularniejsze kanały telewizyjne należące do amerykańskiego wydawcy to: Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Travel i BBC America.

Playway to notowany od października ubiegłego roku na warszawskiej giełdzie producent gier, którego kapitalizacja przekracza 300 mln zł. Warszawski deweloper nie prowadzi biznesu tak jak inni przedstawiciele branży, którzy skupiają się na jednej grze naraz. Zamiast tego Playway postawił na mocną dywersyfikację biznesu. Ma aż 40 zespołów produkcyjnych, pracujących nad 60 nowymi tytułami i płatnymi dodatkami. Część z nich jest wydzielona do spółek zależnych. W tej strukturze Playway pełni rolę centrum, które zajmuje się koordynacją, marketingiem i finansowaniem. Na koniec września spółka miała 8,7 mln zł przychodów i 5,2 mln zł zysku netto.