Podlasie ma być wolne od azbestu

PAP, DI
opublikowano: 03-01-2014, 00:00

31.01 Do tego dnia samorządy mogą składać wnioski o wsparcie na usuwanie azbestu.

Prawie 5 mln zł zostanie w 2014 i 2015 r. przeznaczonych w Podlaskiem na usuwanie i utylizację azbestu. Samorządy mogą składać wnioski od 2 do 31 stycznia — poinformował Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku. To kwota niemal identyczna jak w 2013 r. Pieniędzy w 2013 r. wystarczyło na 95 umów z samorządami, co pozwoliło dofinansować usunięcie 10,2 tys. ton wyrobów azbestowych. Pieniądze na 2014 i 2015 r. pochodzą z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska. Będą częściowo wypłacane w 2014 i 2015 r., jednakwszystkie inwestycje powinny być zrealizowane do końca października 2015 r. Aby ubiegać się o pieniądze, gminy muszą mieć opracowane plany inwentaryzacyjne oraz programy usuwania azbestu. Do gmin mogą się zgłaszać osoby indywidualne, wspólnoty, spółdzielnie mieszkaniowe czy związki wyznaniowe. Gminy w drodze przetargu wybierają firmy, które przeprowadzają usuwanie np. azbestowych dachów. WFOŚiGW dotuje demontaż, zbieranie, załadunek, przygotowanie do transportu, transport i przekazanie azbestu do unieszkodliwienia. Nie finansuje nowych dachów. To, jakie są jeszcze dokładnie potrzeby i ile azbestu trzeba jeszcze usunąć w Podlaskiem, będzie wiadomo, gdy gminy uzupełnią specjalny rejestr. Od 1 stycznia 2014 . samorządy będą miały obowiązek wpisania danych do tego rejestru; dotychczas miały tylko taką możliwość. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP, DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu