– Rosnąca świadomość żywieniowa Polaków stała się faktem. Co roku w okresie wiosny i lata obserwujemy wzmożone zapotrzebowanie na produkty z kategorii zdrowej żywności – mówi Małgorzata Olczak, szef sprzedaży w Listonic, polskiej firmie, która stworzyła aplikację do tworzenia list zakupów.
Liczba produktów w kategorii bez cukru zwiększyła się między marcem a czerwcem o 24 proc. rok do roku, w kategorii bez tłuszczu o 35 proc., a o 32,1 proc. w zamiennikach mięsa. W pierwszym tygodniu lipca natomiast Polacy częściej niż dwa lata temu chcieli kupić żywność fit (o 93,2 proc.), bez cukru (+11,4 proc.) i zamienniki mięsa (+168,4 proc.).
– Zainteresowanie wspomnianymi produktami wynika m.in. z trendów świadomego żywienia i amatorskich sportów. Jest ono stabilne i postępuje od 2019 roku, a nabierze jeszcze większej dynamiki w momencie zakończenia pandemii oraz spadku inflacji – stwierdza Małgorzata Olczak.
O tyle więcej produktów bez tłuszczu niż dwa lata temu Polacy dodawali na listę zakupów na początku lipca.