Polacy inwestują na Mintosie

opublikowano: 16-01-2019, 22:00

Z oferty łotewskiego fintechu skorzystało ponad sześć tysięcy krajowych inwestorów i kilkanaście firm pożyczkowych.

Mintos to łotewski start-up, twórca globalnej platformy do inwestowania w pożyczki, o tej samej nazwie. Firmy pożyczkowe pozyskują za jej pośrednictwem kapitał na udzielanie finansowania, a inwestorzy — dostęp do alternatywnego instrumentu z dwucyfrową stopą zwrotu.

Licząc na Polaków:
Licząc na Polaków:
Jak twierdzi Martin Sulte, współzałożyciela Mintosa, przed firmą rok dynamicznych wzrostów. Polska jest jednym z najistotniejszych rynków - w połowie 2017 r. fintech otworzył w Warszawie pierwsze biuro poza Rygą.

Za pośrednictwem Mintosa finansuje się 60 firm pożyczkowych z 28 krajów, w tym 13 z Polski. Wśród nich są Aforti, Aasa, Alfa Kredyt, Capital Service, Creditstar, GetBucks, Kuki.pl, Lease Link, eFaktor i Mogo. Liczba zarejestrowanych na platformie inwestorów przekroczyła 100 tys., a łączna kwota inwestycji to 1,5 mld EUR. W ciągu ostatnich czterech lat, czyli od początku działalności Mintosa, inwestorzy zarobili łącznie ponad 32 mln EUR.

„Polska jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się krajów. Na koniec 2018 r. na naszej platformie było zarejestrowanych blisko 6,3 tys. polskich użytkowników, czyli ponad trzykrotnie więcej niż na koniec 2017 r.” — mówi Martins Sulte, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Mintosem, cytowany w komunikacie.

Kwota zainwestowana przez polskich inwestorów przekroczyła 44,5 mln EUR, natomiast średnia inwestycja to blisko 3,6 tys. EUR. Polacy najchętniej inwestują w pożyczki udzielane w złotych i euro. Najwięcej kapitału przyciągnęły pożyczki krótkoterminowe, osobiste i samochodowe. Polacy doceniają również pożyczki biznesowe i faktoring. Mintos zamierza rozwijać ofertę — ubiega się o licencję na emisję pieniądza elektronicznego, dzięki czemu będzie mógł zaoferować użytkownikom rozwiązania do zarządzania finansami osobistymi. Obecnie pracuje nad aplikacją agregującą tego typu usługi.

„Pierwszym etapem będzie wprowadzenie kont IBAN, kart debetowych oraz aplikacji, która będzie nimi zarządzać” — zapowiada Martins Sulte.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane