Polacy kochają pizzę i hot-dogi

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 25-02-2010, 06:52

Eksperci zapowiadają, że w tym roku przybędzie w Polsce 350 franczyzowych lokali gastronomicznych.

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na inwestycje w gastronomię. Według ekspertów Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych (ARSS) w 2009 r. przybyło w naszym kraju około 300 franczyzowych punktów gastronomicznych, których uruchomienie pochłonęło łącznie blisko 90 mln zł. W tym roku liczba tego rodzaju placówek ma wzrosnąć o kolejne 350 sztuk.

Z raportu ARSS wynika jednak, że spośród 90 różnych sieci franczyzowych działających w branży gastronomicznej tylko dziesięć może się pochwalić dynamicznym rozwojem — w tempie sięgającym co najmniej 15-30 otwarć rocznie.

Okazuje się, że najszybciej przybywa franczyzowych pizzerii i barów typu fast food. Tych pierwszych w minionym roku, pod 26 różnymi markami, powstało 140. W tym jednak najwięcej, bo aż 40 pod marką Gruby Benek oraz po 25-30 lokali pod logo Biesiadowo i Da Grasso. Franczyzowych barów szybkiej obsługi przybyło około 100, w tym najwięcej pod logo New York Hot Dog (34 punkty), Subway (19) i McDonald’s (17).

Więcej w czwartkowym "Pulsie Biznesu"

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane